Explore otherproducts
7 min

Niezbędne narzędzia marketingowe – co wybrać spośród tysięcy rozwiązań?

Poznaj najskuteczniejsze narzędzia marketingowe do analizy i realizacji kampanii. 10 niezbędnych narzędzi marketingowych, które ułatwią Ci pracę. Wypróbuj te narzędzia, które ułatwią Ci pracę i sprawią, że Twoje działania będą jeszcze skuteczniejsze!

CallPage Team
08.02.2024

 

Na rynku istnieje ponad 13 000 różnorodnych narzędzi marketingowych , a ta liczba nieustannie rośnie. 

Wzrost ten jest szczególnie widoczny w kontekście szerzej dostępnej sztucznej inteligencji oraz narzędzi no-code, które sprawiają, że tworzenie aplikacji czy oprogramowania stało się bardziej dostępne niż kiedykolwiek wcześniej. 

Aby ułatwić tworzenie niezbędnego zestawu narzędzi marketingowych (martech stack), przygotowaliśmy zestawienie 10 niezastąpionych rozwiązań. Na naszej liście znajdziesz nie tylko kultowe narzędzia marketingowe, które są nieocenione w trudach codziennej pracy marketera. Lecz także bardziej rozbudowane rozwiązania, które można wykorzystać do różnorodnych zadań.

Przydatne narzędzia marketingowe:

Jakie narzędzia marketingowe wybrać, aby usprawnić pracę każdego marketera?

Sprawdź nasze zestawienie 10 rozwiązań, które warto wdrożyć do swojego codziennej pracy:

1. Analiza źródeł ruchu na stronie (Google Analytics)

Podstawowym narzędziem, które musi znać każdy marketer, jest Google Analytics

To darmowe narzędzie marketingu, które pozwala na analizę ruchu na stronie internetowej oraz na monitorowanie wyników prowadzonych kampanii. 

W 2023 roku Google wprowadził nową wersję GA 4. Najważniejszymi różnicami między Google Analytics Universal i Google Analytics 4, jest stosowanie  zasady “privacy first” oraz nowego model przetwarzania danych.

O tym, dlaczego warto wykorzystać i aktywnie używać GA jako narzędzia marketingu B2B pisał na naszym blogu Szymon Słowik z agencji Takaoto:

„Polecam Google Analytics, ponieważ może odpowiedzieć na bardzo specyficzne, ważne w danym momencie pytania. Przykładowo:

  • Jaki jest współczynnik konwersji strony z podziałem na czas (np. dni tygodnia, miesiąca), miejsce, urządzenie (smartfon / tablet / desktop), słowo kluczowe?
  • Jak czas spędzony na stronie, głębokość wizyt, a także odwiedzane po drodze podstrony przekładają się na realizację celów?
  • Jak szybkość strony koreluje z konwersjami, czy też ich wartością?”

Przykładowe zastosowanie Google Analytics w marketingu:

  • Analiza ścieżki konwersji: zidentyfikuj, jak użytkownicy poruszają się po Twojej stronie i co skłania ich do zakupu.
  • Segmentacja odbiorców: stwórz grupy odbiorców o podobnych cechach i zachowaniach.
  • Remarketing: kieruj spersonalizowane reklamy do użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę.

SPRAWDŹ TEŻ: Google Analytics 4 vs. Google Analytics Universal: Najważniejsze różnice 

Monitorowanie pozycji i wyników wyszukiwania strony (Google Search Console) 

Kolejny niezbędnik dla marketera, pomaga marketerom monitorować i optymalizować widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania. 

Google Search Console daje wgląd w to na jakich pozycjach wyświetla się Twoja strona dla różnych fraz kluczowych, co pozwala na ocenę skuteczności działań SEO. Możesz zobaczyć, ile osób odwiedza Twoją stronę z wyników wyszukiwania Google, a także zidentyfikować frazy kluczowe, które generują najwięcej ruchu. GSC może również wykryć błędy wpływające na  widoczność w wynikach wyszukiwania.

GSC można bezproblemowo połączyć z Google Analytics 4 (GA4), co pozwala na jeszcze bardziej szczegółową analizę danych. Po połączeniu tych dwóch narzędzi możesz:

  • Sprawdźraporty GSC bezpośrednio w Google Analytics 4.
  • Wykorzystaj dane GSC do tworzenia segmentów w GA4.
  • Wykorzystaj dane GA4 do optymalizacji kampanii SEO.

Przykładowy podgląd raportu GSC w GA4: 

raport z gogole search console w google analytics 4

Zrzut ekranu z strony analytics.google.com

3. Pozyskanie leadów ze strony (CallPage)

Strona internetowa to miejsce, do którego trafiają osoby zainteresowane Twoją usługą. 

Jak zwrócić ich uwagę, zatrzymać na stronie i pozyskać kontakt? 

Jednym ze sposobów będzie zainstalowanie na stronie internetowej widgetu kontaktowego wykorzystującego rozwiązania typu callback. 

CallPage to widget kontaktowy generujący kontakty sprzedażowe na cztery sposoby: 

  • zamówienie połączenia w 28 sekund;
  • zamówienie połączenia na wybrany termin;
  • zostawienie wiadomości;
  • umówienie spotkania. 
PL (1).webp

Przykładowe zastosowanie CallPage w marketingu:

  • Wyświetlanie widgetu pop-up na stronie internetowej: dodaj spersonalizowany widget z dostosowanym tekstem i wyglądem dla zwiększenia konwersji landing page.
  • Osadzanie formularza Meetings: osadź formularz do umawiania spotkań bezpośrednio na stronie, aby umawiać więcej konsultacji i spotkań biznesowych.
  • Bezpośredni link: dodaj bezpośredni link do widgetu w stopce mailowej lub w swoich mediach społecznościowych. 
  • Integracja z reklamami Facebook Ads and Google Ads: połącz formularze reklamowe z możliwością zamówienia połączenia w 28 sekund. 

To tylko kilka możliwych zastosowań CallPage. Jak widać to nie tylko interaktywny widget kontaktowy. Oprócz tego oferuję też dostęp do statystyk oraz raportów sprzedażowych i marketingowych.  

Wszystkie leady, które wyraziły chęć kontaktu i skorzystały z widgetu CallPage, są przechowywane w jednym miejscu. Możesz przeglądać dane każdego leada, notatki pozostawione przez handlowców oraz odsłuchiwać nagrania rozmów telefonicznych

CallPage wspomaga pozyskiwanie większej liczby kontaktów sprzedażowych (nawet poza godzinami pracy), wpływa na zwiększenie konwersji ze strony i lepsze doświadczenia potencjalnych klientów. CallPage to świetnie narzędzie marketingowe dla pozyskiwania kontaktów dla firm B2B i B2C.

Jeśli chciałbyś wykorzystać wtyczkę na stronie www, a nie do końca wiesz jak to zrobić – przeczytaj artykuł: 3 kroki jak zacząć korzystać z CallPage.

4. Treści graficzne (Canva)

Jeśli chcesz pozyskiwać leady, potrzebujesz treści, które będą dobrze opakowane. Idealnie jeśli możesz 

Canva staje się niezastąpionym narzędziem dla każdego marketera, który potrzebuje generować profesjonalne treści, niezależnie od poziomu doświadczenia z projektowania graficznego.

szablony w canvie

Zrzut ekranu z strony canva.com

Z Canvą masz dostęp do bogatej biblioteki gotowych szablonów, co pozwala szybko dostosować grafiki do własnych potrzeb marketingowych. Narzędzie umożliwia pełną personalizację szablonów, dzięki czemu możesz dostosować grafiki do unikalnych wymagań i charakteru Twojej marki.

W ramach tego systemu zyskujesz możliwość dostosowania własnej identyfikacji wizualnej marki. Dzięki tej funkcji możesz wgrać elementy graficzne, takie jak logo, kolorystyka czy czcionki i szybko dostosowywać tworzone materiały do charakteru Twojej marki. Narzędzie ułatwia współpracę zespołową nad projektami, umożliwiając łatwe udostępnianie projektów i przechowywanie asetów graficznych w jednym miejscu.

W ostatnim czasie Canva wprowadziła kilka funkcji opartych na sztucznej inteligencji. Te innowacyjne funkcje pozwalają nie tylko na przerabianie zdjęć z AI, ale również na dynamiczne tworzenie wideo, co stanowi przełom w kreatywnym procesie tworzenia treści. Canva umożliwia także tworzenie tekstów wykorzystując zaawansowane algorytmy generujące treści.

Przykładowe zastosowanie Canvy w marketingu: 

  • Projektowanie grafik na SoMe: Tworzenie profesjonalnych grafik do kampanii reklamowych na różnych platformach społecznościowych. 
  • Infografiki: Projektowanie atrakcyjnych infografik do prezentacji danych statystycznych. 
  • Produkcja wideo: Przygotowywanie materiałów wideo z wykorzystaniem gotowych szablonów przejść i animacji. 
  • Skład e-booków: Tworzenie ebooków oraz prezentacji.

5. Tworzenie landing page’y (Landingi) 

Kiedy stworzysz materiały content marketingowe, następnym krokiem będzie ich dystrybucja. 

Landingi umożliwiają skuteczne projektowanie stron docelowych do udostępniania różnorodnych treści, takich jak e-booki, raporty, infografiki czy case studies, jednocześnie umożliwiając pozyskiwanie leadów.

Aplikacja ta zapewnia możliwość tworzenia landing page'ów od podstaw lub wykorzystania gotowych szablonów. W Landingach „wyklikasz” landing samodzielnie bez pomocy IT. 

Do każdego landing page’a możesz dodać formularz do zbierania danych, który zintegrujesz z systemem do e-mail marketingu, czy CRM-em. Landingi możesz też zintegrować z CallPage i wyświetlać widget na wybranym landingu dla wyższej konwersji. 

szablony landingi

Grafika pochodzi z strony g2.com/products/landingi

Przykładowe zastosowanie Landingi w marketingu: 

  • Promocja produktów i usług: twórz dedykowane strony, które skupiają uwagę klientów na konkretnych ofertach.
  • Promocja treści edukacyjnych: promuj treści edukacyjne, takie jak e-booki, webinary czy kursy online.
  • Monitorowanie skuteczności kampanii: śledź konwersje, kliknięcia i inne ważne wskaźniki marketingowe, dzięki wbudowanej analityce. 

6. Marketing automation (Hubspot)

Automatyzacja to najlepszy sprzymierzeniec dla marketera. Wiele żmudnej pracy może zaplanować, żeby odbywała się automatycznie i dzięki temu można przejść do bardziej kreatywnej części marketingu.

Narzędzia do marketingu automation są swego rodzaju ekosystemami, które łączą w sobie kilka funkcji.

Przykładem jest HubSpot czyli kompleksowe narzędzie marketingowe, które integruje system CRM z różnymi funkcjami marketingowymi. Można jednocześnie używać go do zarządzania relacjami z klientami, zarządzania treściami na stronie, blogu i w mediach społecznościowych oraz do wysyłki maili.

W ramach każdej z tych funkcji HubSpot oferuje różnorodne automatyzacje, co sprawia, że staje się on niezwykle wszechstronnym narzędziem. 

W szczególności wyróżnić warto automatyzację wysyłek mailowych. W systemie możesz zaplanować kampanię mailową czy stworzyć różne scenariusze wysyłki. Przykładem takiego scenariusza (ang. workflow) jest na przykład  zaplanowanie po kolei maili, które mają się wysyłać np. gdy potencjalny klient dołączy do newslettera albo przygotowanie maili potwierdzających po zamówieniu produktu.  

hubspot automation

Grafika pochodzi z strony hubspot.com/products/marketing/marketing-automation

Oczywiście, wykorzystując automatyzację email marketingu, można sięgnąć po bardziej zaawansowane i jednocześnie silnie spersonalizowane scenariusze. Aby w pełni wykorzystać tę możliwość, kluczowe jest uwzględnienie analizy zachowań użytkowników

Dodatkowo, istotne jest korzystanie z procesu kwalifikacji leadów, który pozwala precyzyjnie określić, na jakim etapie lejka marketingowego znajduje się każdy kontakt. To umożliwia uruchamianie spersonalizowanych automatyzacji, co z kolei przyczynia się do lepszego dostosowania komunikatów do potrzeb odbiorcy. 

Dzięki szerokiemu zakresowi funkcji HubSpot, możliwe jest sprawnie łączenie pracy działu marketingu z działem sprzedaży. Automatyczne przekazywanie leadów do działu sprzedaży, gdy osiągną one określony poziom gotowości, stanowi dodatkową korzyść, przyczyniając się do płynniejszego procesu konwersji.

Przykłady zastosowania automatyzacji w HubSpocie w marketingu:

  • Spersonalizowane e-maile: Wysyłaj spersonalizowane wiadomości e-mail do leadów w zależności od ich etapu w ścieżce klienta.
  • Kalendarz postów na media społecznościowe: Automatycznie publikuj posty na różnych platformach social media.
  • Formularze kontaktowe: Automatycznie twórz formularze, a na podstawie wprowadzonych odpowiedzi wysyłaj spersonalizowane wiadomości e-mail.

HubSpot oferuje różnorodne funkcje marketingowe, każda firma może dostosować funkcje do własnych celów biznesowych.

SPRAWDŹ TEŻ: Automatyzacja sprzedaży internetowej, czyli jak efektywnie zarządzać sklepem online

7. Pozyskiwanie kontaktów biznesowych (LinkedIn)

Jeśli Twoja firma nie posiada jeszcze profilu na LinkedIn to właściwie nie ma na co czekać. 

W Polsce często może być kojarzony jako platforma do poszukiwania pracy głównie za granicą, jednak to tylko cześć do wykorzystania. Z roku na rok liczba użytkowników portalu w Polsce rośnie, co sprawia, że staje się on kluczowym środowiskiem dla firm w zakresie budowania relacji biznesowych, dystrybucji treści i kreowania wizerunku.

Obecnie LinkedIn zgromadził ponad 760 milionów użytkowników, z czego aż 60% stanowią osoby w wieku 25-34 lat. To sprawia, że platforma ta jest doskonałym narzędziem do marketingu B2B, umożliwiając firmom efektywne budowanie sieci kontaktów z innymi przedstawicielami branżowymi, co jest kluczowe dla rozwoju biznesu.

LinkedIn oferuje opcje reklamowe, które pozwalają firmom dotrzeć do swojej docelowej grupy odbiorców. Kampanie reklamowe na LinkedIn umożliwiają targetowanie na podstawie stanowisk zawodowych, umiejętności, branż, lokalizacji i wielu innych kryteriów, co zwiększa skuteczność kampanii.

ustawienie reklam w linkedin

Grafika pochodzi z strony business.linkedin.com/marketing-solutions/cx/22/07/ads-for-linkedin

Platforma daje możliwość śledzenia firm, monitorowania kluczowych decydentów i budowania relacji z potencjalnymi klientami za pomocą płatnego narzędzia Sales Navigator

Przykłady zastosowania LinkedIn w marketingu:

  • Kampanie reklamowe: kieruj reklamy precyzyjnie do określonych segmentów odbiorców na podstawie ich stanowisk zawodowych, umiejętności czy branż.
  • Publikacje branżowe: udostępniaj newsletter z profilu swojej marki, a następnie zachęcaj obserwatorów do subskrybowania i odbierania go bezpośrednio poprzez LinkedIn. 
  • Wydarzenia online: organizuj webinaria online i promuj je wśród społeczności.
  • Grupy dyskusyjne: stwórz grupę dedykowaną Twojej branży i buduj wokół niej społeczność. 

Czytaj również: SEO sklepu internetowego - praktyczny przewodnik 

8.  Monitoring Internetu w służbie pozyskiwania klientów (Brand24)

Brand24 to zaawansowane narzędzie do monitorowania mediów społecznościowych i Internetu, oferujące niezrównane możliwości analizy opinii dotyczących firmyproduktów oraz konkurencji. Dzięki funkcjom monitoringu, użytkownicy uzyskują wgląd w to, co mówią o nich klienci, konkurencja, influencerzy i potencjalni klienci. To nie tylko skuteczne narzędzie do budowania pozytywnego wizerunku, lecz również nieoceniona pomoc w pozyskiwaniu potencjalnych klientów w obszarze B2B. 

Przykładem skutecznego wykorzystania Brand24 jest case study agencji Pixel PR, specjalizującej się m.in. w projektowaniu stron internetowych. Dzięki zastosowaniu narzędzia marketingowego do monitoringu Internetu, agencja pozyskała cenny kontrakt o wartości 2.500 zł netto. 

W jaki sposób doszło do tego sukcesu? 

Właścicielka agencji aktywnie śledziła frazy związane z pytaniami o projektowanie stron. Kiedy natrafiła na ogłoszenie na Facebooku, sprytnie poleciła swoje usługi w komentarzu. Poprzez aktywny udział w dyskusji, zdołała nawiązać kontakt i zdobyć nowego klienta. 

Ten przykład doskonale ilustruje, jak Brand24 może efektywnie wspierać procesy marketingowe, umożliwiając skuteczne monitorowanie i reagowanie na potrzeby klientów, co w rezultacie przekłada się na sukcesy biznesowe.

monitorowanie z brand 24

Grafika pochodzi z strony g2.com/products/brand24

Przykłady zastosowania Brand24 w marketingu:

  • Śledzenie kampanii marketingowych: analizuj jakie opinie i reakcje generuje kampania w mediach społecznościowych oraz w całym internecie. 
  • Reagowanie na sytuacje kryzysowe: monitoruj na bieżąco sytuacje kryzysowe i natychmiast reaguj na negatywne wzmianki.
  • Analiza konkurencji: śledź nowe opinię o produktach czy usługach konkurencji oraz sprawdzaj jakie materiały dystrybuują

9. Planowanie treści w social mediach (Buffer)

Buffer to niezwykle przyjazne użytkownikowi narzędzie marketingowe, które znacznie ułatwia planowanie i publikację postów w mediach społecznościowych. 

Wersja podstawowa (15$ miesięcznie) pozwala na dodanie po jednym profilu z każdego kanału. Buffer umożliwia automatyczną publikację do 100 postów miesięcznie, co znacznie ułatwia utrzymanie aktywności online bez konieczności ciągłego monitorowania kalendarza.

Screen-Shot-2022-03-07-at-1.webp

Grafika pochodzi z strony g2.com/products/buffer

Dzięki praktycznemu rozszerzeniu do przeglądarki, użytkownicy mogą dodawać interesujące treści do kalendarza postów bez konieczności logowania się na swoje konto w głównym interfejsie narzędzia. Buffer dostępny jest też w formie aplikacji mobilnej na platformy iOS i Android. 

Przykłady zastosowania Buffer w marketingu:

  • Planowanie i publikowanie postów: twórz i planuj posty z wyprzedzeniem dla różnych platform social media.
  • Współpraca zespołowa: współpracuj nad kalendarzem treści i zatwierdzaj posty.
  • Analityka: śledź zasięg, zaangażowanie i inne kluczowe wskaźniki KPI. Porównuj wyniki różnych platform social media.

10. Tworzenie i optymalizacja treści pod SEO (NeuronWriter)

NeuronWriter to narzędzie do pisania i optymalizacji treści SEO oparte na sztucznej inteligencji. Pomaga ono tworzyć teksty, które są nie tylko atrakcyjne dla czytelników, ale także dobrze zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych.

Narzędzie to wykorzystuje analizę on-page SEO, by precyzyjnie ocenić zgodność słów kluczowych w kluczowych obszarach. Analizuje strukturę tagów, porównuje treść z oczekiwaniami wyszukiwarek i sugeruje optymalne dostosowania.

NeuronWriter może generować tekst z wykorzystaniem AI na podstawie podanych przez Ciebie słów kluczowych. Może to być pomocne, jeśli masz problem z rozpoczęciem pisania lub chcesz szybko stworzyć zarys tekstu.

analiza neuronwriter

Grafika pochodzi z strony g2.com/products/neuronwriter

Treści zoptymalizowane przy użyciu NeuronWritera zyskują znacznie lepsze szanse na osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Wyższa pozycja w wynikach przekłada się na większą widoczność strony, co z kolei przyciąga większą liczbę odwiedzających. 

Narzędzie dostępne jest w dwóch wersjach: bezpłatnej i płatnej. Chociaż wersja bezpłatna ma swoje ograniczenia, może stanowić idealne rozwiązanie dla osób początkujących.

Przykłady zastosowania NeuronWritera w marketingu:

  • Tworzenie treści SEO: twórz artykuły, strony produktowe i case studies, które pojawia ją się na pierwszej stronie wyszukiwania.
  • Tworzenie opisów produktów: twórz tytuły i opisy produktów, które są lepiej klikalne.
  • Tworzenie treści na media społecznościowe: generuj posty na Facebooka, Twittera, LinkedIna i inne platformy społecznościowe.

SPRAWDŹ TEŻ: Top 5 najbardziej przydatnych narzędzi marketingowych z użyciem sztucznej inteligencji 

Podsumowanie

Na tym koniec naszej listy narzędzi marketingowych. Warto zwrócić uwagę na możliwości integrowania narzędzi między sobą dla automatycznego przepływu informacji oraz automatyzacji zadań.  Dzięki temu można uzyskać pełny obraz działań marketingowych, a także zautomatyzować wiele procesów, co pozwala zaoszczędzić czas i zasobyfirmy.

Ważne jest również ciągłe monitorowanie działań marketingowych i analiza wyników, aby stale dostosowywać strategię do zmieniającego się rynku. Znajomość i umiejętne wykorzystanie dostępnych narzędzi może przynieść wiele korzyści, a także znacząco zwiększyć efektywność działań marketingowych. 

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • Kup lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy