
Narzędzia marketingowe B2B - co wybrać z 5381 rozwiązań?
Ten artykuł przedstawia 9 najpopularniejszych i najbardziej przydatnych narzędzi do marketingu B2B. Sprawdź czy już je znasz, a jeśli nie, koniecznie je wypróbuj!
Narzędzia marketingowe B2B
- Analiza źródeł ruchu na stronie.
- Pozyskanie leadów B2B ze strony.
- Treści graficzne.
- Tworzenie landing page’y.
- Marketing automation.
- Pozyskiwanie kontaktów biznesowych.
- Monitoring Internetu w służbie pozyskiwania klientów.
- Planowanie treści w social mediach.
- Promocja w social mediach.
- 2000+ gotowych treści, cross-posting.
Ten artykuł został zaktualizowany w czerwcu 2023 r.
Czy wiesz, że na rynku istnieje ponad 8000 rozwiązań technologicznych dla marketingu? To dane z czerwca 2020 roku opublikowane na blogu Chief Marketing Technologist, który co roku prezentuje graficzne zestawienie narzędzi i aplikacji.
Grafika przedstawiająca te narzędzia marketingowe wygląda jak sklep z niezliczoną ilością słodyczy, które mogą przyprawić marketerów o zawrót głowy.
Jakie narzędzia marketingowe B2B wybrać, aby usprawnić pracę każdego marketera? Przygotowaliśmy zestawienie 9 rozwiązań, w które warto zainwestować
Przydatne narzędzia marketingowu B2B:
1. Analiza źródeł ruchu na stronie (Google Analytics)
Podstawowym narzędziem, które musi znać każdy marketer, jest Google Analytics. To darmowe narzędzie marketingu B2B i B2C pozwala na analizę ruchu na stronie internetowej oraz na monitorowanie wyników prowadzonych kampanii.
O tym, dlaczego warto wykorzystać i aktywnie używać GA jako narzędzia marketingu B2B pisał na naszym blogu Szymon Słowik z agencji Takaoto:
„Polecam Google Analytics, ponieważ może odpowiedzieć na bardzo specyficzne, ważne w danym momencie pytania. Przykładowo:
- Jaki jest współczynnik konwersji strony z podziałem na czas (np. dni tygodnia, miesiąca), miejsce, urządzenie (smartfon / tablet / desktop), słowo kluczowe?
- Jak czas spędzony na stronie, głębokość wizyt, a także odwiedzane po drodze podstrony przekładają się na realizację celów?
- Jak szybkość strony koreluje z konwersjami, czy też ich wartością?”
Zobacz listę 50+ narzędzi analitycznych dla każdego marketera.
2. Pozyskanie leadów B2B ze strony (CallPage)
Strona internetowa to miejsce, do którego trafiają osoby zainteresowane twoją usługą. Jak zwrócić ich uwagę, zatrzymać na stronie i pozyskać kontakt? Jednym ze sposobów będzie wykorzystanie rozwiązania typu callback, które może być zarówno narzędziem marketingu B2B i B2C.
CallPage to wtyczka, którą stworzyliśmy do zainstalowania na stronie internetowej. Dzięki niej oddzwonisz do użytkownika nawet w 28 sekund. CallPage wspomaga pozyskiwanie większej liczby telefonów sprzedażowych (nawet poza godzinami pracy), wpływa na zwiększenie konwersji ze strony i polepszenie obsługi klienta. Spełnia wszystkie warunki dobrego narzędzia marketingu B2B.
Aplikacja CallPage posiada też wersję mobilną.
Jeśli chciałbyś wykorzystać wtyczkę na stronie www, a nie do końca wiesz jak to zrobić – przeczytaj artykuł „4 pomysły wykorzystanie callbacku dla każdej firmy”.
Zobacz case study: Jak InviPay.com wykorzystuje callback do pozyskiwania leadów B2B.
3. Treści graficzne (Canva)
Jeśli chcesz pozyskiwać leady B2B, potrzebujesz treści, które będą dobrze opakowane.
Canva to narzędzie marketingowe do tworzenia grafik dla amatorów. Aplikacja udostępnia ponad 60 formatów do wykorzystania, m.in. grafiki social mediów, reklam, maili, wizytówki, grafiki do blogów, infografiki, prezentacje, plakaty, broszury, logo i inne.
Co więcej, Canva oferuje wiele bezpłatnych szablonów oraz elementów gotowych do wykorzystania (ikony, obrazki, zdjęcia). Czy Canvę rzeczywiście łatwo obsługiwać? Tak, chociaż przygotowanie większych materiałów na pewno wymaga czasu. Wykonanie poniżej grafiki na Facebooka zajęło mniej niż 5 minut.
W ostatnim czasie wprowadzono też nową, darmową funkcjonalność - możliwość importowania i edytowania plików PDF! Ta nowa funkcja otwiera szerokie możliwości w tworzeniu i modyfikowaniu dokumentów. Edytor PDF w Canva oferuje także możliwość dzielenia, wstawiania i wyodrębniania stron oraz pełną edycję z wykorzystaniem elementów z biblioteki Canva. To idealne narzędzie do przygotowywania ofert, ulotek czy katalogów. Co najważniejsze, ta funkcjonalność jest dostępna bez dodatkowych opłat.
4. Tworzenie landing page’y (Landingi)
Kiedy stworzysz materiały content marketingowe, następnym krokiem będzie ich dystrybucja. Landingi to narzędzie marketingu B2B i B2C do tworzenia landing page’y (stron docelowych), które wykorzystasz do udostępniania materiałów (e-booków, raportów, infografik, czy case studies) i pozyskiwania leadów B2B.
Przeczytaj także: Landing page – skuteczne narzędzie do pozyskiwania leadów sprzedażowych.
Aplikacja umożliwia stworzenie landing page’a od zera lub skorzystanie z gotowych do użycia i łatwych w modyfikacji szablonów. W Landingach „wyklikasz” landing samodzielnie bez pomocy IT. Idealne narzędzie marketingu B2B. Do każdego landing page’a dodasz formularz do zbierania danych, który zintegrujesz z systemem do e-mail marketingu, czy CRM-em.
Alternatywa: Unbounce
5. Marketing automation (Hubspot)
Narzędzia do marketingu automation są swego rodzaju ekosystemami, które łączą kilka funkcji.
Przykładem jest Hubspot, za pomocą którego można zarządzać pozyskanymi danymi (CRM), zarządzać treściami na stronie i blogu (CMS), tworzyć kampanie e-mail marketingowe itd.
Wszystkie dane dotyczące strony, kampanii, sprzedaży oraz użytkowników zbieranie są w jednym miejscu, dzięki czemu stworzysz zaawansowane analizy, spersonalizujesz treści oraz dotrzesz do użytkowników w odpowiednim momencie. To bardzo kompleksowe narzędzie w marketingu B2B.
Alternatywa: SALESmanago
6. Pozyskiwanie kontaktów biznesowych (LinkedIn)
Na portalu LinkedIn nie tylko stworzysz profil firmowy firmy, gdzie będziesz mógł dystrybuować treści. Przede wszystkim LinkedIn to źródło pozyskiwania kontaktów biznesowych. Ta platforma, również narzędzie marketingu B2B ma ponad 760 milionów użytkowników, z czego aż 60% jest w wieku 25-34 lat. Tym samym jest najlepszym się narzędziem marketingu w B2B do budowania sieci kontaktów z innymi przedstawicielami firm, co w B2B jest niezwykle ważne.
Przeczytaj także: Poradnik generowania leadów w social media.
7. Monitoring Internetu w służbie pozyskiwania klientów (Brand24)
Brand24 to narzędzie do monitoringu social media i Internetu. Za pomocą monitoringu uzyskasz dostęp do opinii na temat firmy, produktu lub konkurentów oraz tego, co mówią o tobie klienci (obecni i potencjalni). To również nieocenione narzędzie marketingowe do pozyskiwania klientów w B2B.
Jako przykład warto podać case study agencji Pixel PR, która zajmuje się m.in. projektowaniem stron internetowych. Za pomocą narzędzia marketingowego do monitoringu Internetu agencja pozyskała zlecenie o wartości 2.500 zł netto.
Jak to się stało? Właścicielka agencji śledziła frazy związane z pytaniami o projektowanie stron. Kiedy pojawiło się ogłoszenie na Facebooku, poleciła swoje usługi w komentarzu. Poprzez włączenie się do dyskusji, pozyskała kontakt i klienta.
Alternatywa: Sentione
8. Planowanie treści w social mediach (Buffer)
Buffer to proste w użyciu narzędzie marketingu B2B i B2C do planowania publikacji postów w social mediach – Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram. Wersja podstawowa (15$ miesięcznie) pozwala na dodanie po jednym profilu z każdego kanału oraz zaplanowanie 100 postów, które opublikują się automatycznie.
Buffer posiada również rozszerzenie do przeglądarki, dzięki któremu dodasz interesujące treści do kalendarza postów bez logowania się na konto oraz aplikację mobilną (iOS i Android).
Alternatywa: Hootsuite
9. Promocja w social mediach (Facebook Ads)
Dlaczego warto korzystać z reklam na Facebooku? Przede wszystkim Facebook to narzędzie marketingu B2B i B2C pozwala na precyzyjne targetowanie kampanii reklamowych. Oznacza to, że możesz dotrzeć do odbiorców m.in. za pomocą kryteriów demograficznych oraz, co ważne, do osób zainteresowanych konkretną tematyką lub mających konkretne stanowisko zawodowe.
Dodatkowo warto skorzystać z opcji „Pozyskiwania kontaktów”, czyli Facebook Lead Ads. Za pomocą tego formatu wypromujesz materiałały edukacyjne i pozyskasz dane, bez konieczności przekierowania użytkowników na stronę internetową (wszystko odbywa się w obrębie Facebooka).
Alternatywa: Fasttony
10. 2000+ gotowych treści, cross-posting (PublBox)
PublBox w sposób automatyczny pomoże Ci ułożyć indywidualny plan dodawania treści za pomocą kilku kliknięć. To narzędzie marketingu B2B i B2C analizuje wszystkie najważniejsze czynniki w kontekście Twojej działalności.
Przedstawia strategiczny plan dotyczący optymalnych godzin na posty, a także proponuje ich tematykę. Skuteczne planowanie publikacji jest możliwe dzięki funkcji kalendarza postów, który porządkuje Twoje plany i przypomina o niezbędnych działaniach.
Na tym koniec naszej listy narzędzi marketingu B2B. Daj znać, jakie narzędzia marketingowe B2B warto jeszcze do niej dodać!
Jeśli szukasz sposobu na pozyskiwanie leadów B2B, wypróbuj CallPage, narzędzie marketingu B2B i B2C typu call back! Zamów spersonalizowaną prezentację lub przetestuj CallPage za darmo przez 7 dni!
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 7 dni!
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 7 dni!
Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.
- up lub anuluj w dowolnym momencie
- Szybka konfiguracja
- Plany dopasowane do wielkości firmy