Explore otherproductsmore
Wypróbuj za darmo
4 min

5 pytań o content marketing – Michał Bąk (Elivo)

Już jutro (20.09) pierwszy, bezpłatny webinar w ramach Online Marketing Maratonu! Poprowadzi go Michał Bąk, właściciel agencji content marketingowej Elivo, który będzie opowiadał o generowaniu leadów za pomocą content marketingu. Na rozgrzewkę przepytaliśmy go o content marketing. Zapraszamy na krótki wywiad: „5 pytań do Michała Bąka”.

Paulina Józwik
20.09.2016

W sieci można znaleźć tysiące artykułów na temat content marketingu. Czy poziom wiedzy na temat wykorzystania marketingu treści wg Ciebie wzrósł?

Michał Bąk: Problem jest taki, że masę artykułów dostępnych w sieci, tworzą osoby lub firmy, które notabene nie mają doświadczenia w contencie. Widziałem setki artykułów w stylu „dlaczego warto prowadzić bloga firmowego” albo „czym jest content marketing” albo case study z rynku amerykańskiego. Dlaczego? Ponieważ te osoby nie mają doświadczenia własnego w postaci tworzenia strategicznych działań dla siebie bądź dla klientów.

Z jakim mitem na temat marketingu treści spotykasz się najczęściej?

Michał Bąk: Jest ich kilka. Między innymi, że trzeba czasu, aby content zaczął procentować. Faktycznie im dłużej prowadzimy działania contentowe, tym większy efekt dostrzegamy, ale nie raz miałem sytuację, w której bezpośrednio po stworzeniu publikacji przychodzili do mnie klienci, którzy zostawiali realne pieniądze.

W artykule na temat generowania leadów napisałeś: „Pierwszą rzeczą, gdy zabieramy się do generowania leadów (oczywiście, jeżeli wiemy czym dla nas jest lead) to stworzenie buyer persony”. Co to znaczy „wiedzieć, czym dla naszego biznesu jest lead” i w jakim stopniu jest to ważne?

Michał Bąk: To kluczowy element marketingu firmy. Jeżeli twierdzimy, że naszym leadem może być każda firma, bo np. mamy narzędzie wspierające automatyzację marketingową, to jesteśmy w błędzie. Nawet najbardziej rozbudowane apki mają klienta kluczowego i na pewno nie jest to każda firma. Jeżeli nie skupimy się na konkretnych segmentach np. internetowe sklepy meblowe, to będziemy zawsze przeciętniakami. Na wyobraźnię klienta najlepiej działa: „Twój konkurent wygenerował dzięki naszemu rozwiązaniu 129% przychodu względem roku poprzedniego”.

Pierwsza rzecz do stworzenia strategii content marketingowej to przygotowanie persony, jaki będzie drugi krok?

Michał Bąk: W sporym uproszczeniu trzeba opracować kalendarz contentowy, sieć dystrybucji, osoby odpowiedzialne za realizację planowanych treści, a także zaplanować budżet na płatne działania: mailingi, reklama na Facebooku, sieć reklamowa Google etc.

„Kocham content” to również Twoje słowa. Czy możesz zdradzić, co sprawiło, że „pokochałeś” marketing treści?

Michał Bąk: Przede wszystkim fakt, że dzięki różnym działaniom (prowadzenie portalu, bloga Elivo, publikacje zewnętrzne) nasz biznes rośnie z roku na rok, a ja jestem w stanie oprócz zarabiania na swojej pasji, realizować także poboczne projekty, które sprawiają mi frajdę. Kocham content i obserwuję to, co dzieje się na polskim rynku, a także przymierzam się, aby na drugą połowę 2017 zacząć realizować kampanie poza Polską, już w innych walutach.

Dziękujemy!

 

Michał Bąk – właściciel agencji Elivo specjalizującej się w marketingu internetowym i doradztwie dla podmiotów z rynku e-commerce. Pomysłodawca magazynu Marketing i Biznes oraz wielu inicjatyw edukacyjnych dla osób sprzedających towary i usługi w sieci.


 

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Zacznij generować leady sprzedażowe już dzisiaj.

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • Kup lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy
Wypróbuj za darmoUmów prezentację