Explore otherproducts
4 min

Sprzedaż cateringów dietetycznych w Polsce. Jak poprawić konwersję i Lead Response Time w branży wartej prawie miliard złotych?

Paulina Gołąb
10.10.2019

Rynek cateringu dietetycznego rośnie jak mało która branża w Polsce. Ilość zapytań w Googlu na frazę catering dietetyczny rośnie rok do roku o ponad 100%. Widać korelację pomiędzy zapytaniami w wyszukiwarce a faktycznymi wynikami sprzedaży. Jednak równocześnie znacznie rośnie konkurencja pomiędzy biznesami oferującymi „pudełka”. W jaki sposób firmy mogą się wyróżnić?

Rynek rośnie, bo catering dietetyczny to świetny biznes dla firm i atrakcyjna usługa dla konsumentów.

Klienci sięgają po catering dietetyczny z wielu względów, jednak prawie zawsze jest to decyzja przemyślana, podyktowana dbałością o zdrowie, sylwetkę czy oszczędnością czasu. Osoba korzystająca z „pudełek” to nie tylko sportowiec, ale też np. pracownik korporacji czy zabiegany freelancer.

Są oni gotowi słono zapłacić za produkt, który spełnia ich oczekiwania.

Według danych Cateromarket przychód z jednego klienta to ok. 1200 zł za miesiąc korzystania z cateringu dietetycznego. Jak podaje Money.pl,  koszt „pudełek” w Warszawie to…. 1650 zł/mies. W 2018 r. branża ta była warta ok. 600 milionów złotych, w lutym  2019 r. wartość szacowano już na ponad 900 mln złotych .

Mamy październik, rok się jeszcze nie skończył, więc można przewidywać, że „magiczny” miliard zostanie osiągnięty i przekroczony.

Duży popyt na cateringi dietetyczne oznacza… dużą konkurencję

Tam, gdzie jest popyt, jest też podaż – rynek rośnie, rozwija się, więc równocześnie rośnie konkurencja. 

Na rynku pojawia się mnóstwo firm, ale wiele się też zamyka. Jak przekonuje Łukasz Sot, współzałożyciel Cateromarket, serwisu-porównywarki cateringów,  rynek, a raczej konsumenci, bardzo szybko weryfikują, które biznesy powstały tylko po to, aby szybko i łatwo zarobić. Dobrze prosperują jedynie najlepsi, którzy dbają o jakość i obsługę Klienta.

Zobacz też: Dlaczego szybkość reakcji na napływające leady przekłada się na konwersję zamknięcia sprzedaży?

Przez żołądek do serca… dzięki „pudełkom”

Firmy oferujące catering dietetyczny muszą cały czas szukać sposobów na przyciągnięcie klienta i wyróżnienie się na tle konkurencji. Za wzór tego typu działań można stawiać Body Chief z Poznania czy Nice To Fit You.

„Pudełka” są dochodowym, ale trudnym biznesem, osoby odpowiadające za marketing sprzedaż w tej branży mają przed sobą wiele wyzwań.

Dlatego, sami mając wśród swoich klientów firmy oferujące dietę pudełkową, postanowiliśmy zebrać w formie krótkiego raportu kilka porad dla innych biznesów z branży. 

O czym piszemy w raporcie?

W raporcie piszemy o tym, jak zwiększyć sprzedaż cateringów dietetycznych poprzez zwiększenie konwersji ze strony internetowej, poprawę Lead Response Time i połączenie CallBacku z reklamami w sieci Facebooka i Instagrama.

Pobierz raport

Jeśli odłożymy na bok oczywiste kwestie, takie jak jakość i sposób podania posiłków oraz powszechne problemy z kurierami, uwagę powinno się skupić na kwestii komunikacji z potencjalnymi i aktualnymi klientami.

Tego typu opinii na temat firm oferujących cateringi dietetyczne (nawet tych największych) można znaleźć w internecie mnóstwo. 

Dlatego warto, aby firmy cateringowe nie poświęcały czasu i środków jedynie na doskonalenie swoich receptur i sposobu podania (choć jest to niezwykle istotne!). Równie ważna jest odpowiednia komunikacja z klientami i umożliwienie im kontaktu poprzez różne dostępne kanały w jak najszybszy sposób.

Świetnym rozwiązaniem jest skorzystanie z CallBacku CallPage, który pozwala łączyć się potencjalnym klientom, odwiedzającym stronę www firmy cateringowej, z konsultantami w 28 sekund.

Nasz CallBack można również zintegrować z FB Lead Ads. Dzięki temu użytkownicy wyświetlający reklamy z ofertami „pudełek” będą mogli za pomocą kliknięcia, od razu z poziomu reklamy, zamówić natychmiastowe połączenie z działem sprzedaży czy obsługi klienta danej firmy.  

To rozwiązanie świetnie sprawdza się u kilkunastu rynkowych liderów cateringów dietetycznych. CallBack CallPage można przetestować za darmo przez 14 dni, zamów prezentację naszego narzędzia.

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • Kup lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy