Explore otherproducts
6 min

9 powodów, dlaczego powinieneś zacząć używać callback, system do automatycznego nawiązywania połączeń

Czy zastanawiałeś się nad tym, co robią internauci, kiedy trafiają na Twoją stronę internetową? Zostają na niej, czy może szybko uciekają? Niestety mimo rozwoju internetu i wielu narzędzi, wciąż niektóre strony www potrafią przyprawić odbiorców o ból głowy.

Wioleta Szybowska
20.01.2023

Co to jest Callback?

W świecie programowania Callback Function to ważna funkcja umożliwiająca wykonanie określonych działań w odpowiedzi na konkretne zdarzenia lub operacje. Można to porównać do pozostawienia "instrukcji", które powinny być wykonane, gdy coś się stanie. Na przykład, gdy aplikacja pobiera dane z internetu, Callback Function pozwala nam określić, co ma się wydarzyć po zakończeniu tego procesu, takie jak aktualizacja interfejsu użytkownika czy wyświetlenie komunikatu.

Jednak CallBack ma również drugie znaczenie które odnosi się do popularnej w Polsce “słuchawce na stronie”.  

CallPage to więc widżet na stronę, który umożliwia użytkownikowi strony nawiązanie szybkiego połączenia z przedstawicielami firmy czy obsługą klienta. Wystarczy kliknąć w ikonę, podać numer a system callback automatycznie nawiąże połączenie telefoniczne ze wskazanymi przez właściciela konsultantami. Widżet Callback można łatwo zainstalować na dowolnej stronie internetowej, więc firmy nie muszą się martwić o dodatkowe kodowanie lub skomplikowane procesy konfiguracji. Tyle w uproszczeniu gdyż widżety Callback posiadają też wiele innych funkcji. 

Pierwszym Callbackiem na rynku polskim była firma CallPage która zaczęła oferować swoje usługi już w 2015 roku. Dzisiaj z widżetu korzysta prawie ponad tysiąc firm w Polsce, na rynku powstało też kilka konkurencyjnych rozwiązań. Jak widać Callback cieszy się sporym powodzeniem wśród internetów i firm. Poniżej przedstawiamy problemów które widżet CallPage pozwala rozwiązać -  sprawdź czy któreś z nich dotyczą Twojej firmy. 

Kiedy powinieneś rozważyć instalację CallPage?

Istnieje wiele celów biznesowych, które można osiągnąć razem z CallPage i dla których firmy instalują rozwiązanie callback na swoich stronach internetowych. Zebraliśmy listę najczęstszych celów i podzieliliśmy je na kategorię z uwzględnieniem potrzeb konkretnych działów.

Dla Zespołu Marketingowego

Niska konwersja na stronie internetowej

Konwersja na Twojej stronie zależy od wielu czynników, takich jak źródło ruchu, UX strony, skuteczność Call-to-action oraz branża, w której działasz. Rozsądny współczynnik konwersji powinien oscylować między 2% a 5%. Często jednak trudno jest osiągnąć taki wynik, dlatego firmy szukają sposobów na urozmaicenie wezwań do działania. Dodając nowy kanał komunikacji zwiększasz szansę, że użytkownicy zostawią swoje dane kontaktowe. 

Dodatkową przewagą callback jest czas. Nasze badania pokazują, że skrócenie czasu odpowiedzi z 24 godzin (zwykle czas odpowiedzi dla formularzy kontaktowych) do 30 sekund może zwiększyć konwersje nawet o 120%. Krótszy czas odpowiedzi sprawia, że leady są bardziej skłonne do kontaktu z Tobą.

Jeden z naszych klientów w swojej recenzji na g2.com opisał to w ten sposóbZa każdym razem, gdy dostaję telefon od klienta, zawsze są pozytywnie zaskoczeni, jak tak szybko udało mi się do nich oddzownić :-) Mówią "wow to świetny sposób na kontakt". Używamy go na różnych stronach internetowych i wszystkie są sukcesem. Maarten C., Przedsiębiorca, Deweloper.

Konwersja w sklepach internetowych

Sklepy e-commerce najczęściej stawiają na czat jako preferowaną formę kontaktu z kupującymi. Jest to świetne rozwiązanie z wielu powodów. Czat ma jednak pewne ograniczenia. Po pierwsze, konsumenci nie zawsze chcą czekać na odpowiedź, a jeśli poczują, że czekają zbyt długo, po prostu zamkną okno czatu, nie pozostawiając swoich danych kontaktowych. Dodatkowo, gdy klient jest sfrustrowany doświadczeniem zakupowym, chatboty oparte na AI mogą zwiększyć jego frustrację. 

Callback może być świetnym dodatkiem do czatu. Można go zainstalować na wybranych stronach internetowych, takich jak wybrane strony zakupowe czy na stronie koszyka oraz płatności. Dzięki niemu Twoi użytkownicy będą mogli szybko skontaktować się z Twoim zespołem, który szybko odpowie na pytania lub rozwieje wątpliwości. CallPage doskonale sprawdza się w przypadku sklepów o mniejszym ruchu, oferujących droższe lub nietypowe produkty np. dla wyposażenia domu czy specialistyczny W takim przypadku Twój zespół wsparcia może udzielić kupującym wszystkich niezbędnych informacji o produktach i przeprowadzić ich przez proces zakupu. 

Niska liczba kontaktów z urządzeń moblinych 

O tym, że strona mobilna jest ważna, nie musimy nikogo przekonywać. Prawie 60% ruchu w internecie pochodzi z urządzeń mobilnych - i liczba ta stale rośnie. Jednak zbudowanie wysoko konwertującej strony mobilnej pozostaje wyzwaniem. Nawet jeśli udało Ci się zbudować świetną stronę dostosowaną do wielkości ekranu telefonu komórkowego, to często wyzwaniem jest stworzenie skutecznego wezwania do działania CTA. 

Firmy starają się wyróżnić swoje dane kontaktowe na stronie mobilnej, jednak CallPage idzie o krok dalej.  W rzeczywistości zaprasza odwiedzających do pozostawienia swoich danych kontaktowych, aby szybko nawiązać połączenie. Sam proces jest przyjazny dla urządzeń mobilnych, więc nie musisz robić żadnego kodowania po swojej stronie. 

Widget CallPage wyświetlający się zarówno na ekranie laptopa oraz telefonu

Słabe wyniki kampanii płatnych

Jeśli prowadzisz płatną kampanię w Facebook Add, Google Ads lub na innych kanałach wiesz, że te działania mogą być zniechęcające. Koszt pozyskania leadów w internecie w ciągu ostatnich latach wzrósł drastycznie nawet o 335%. 

Jeśli prowadzisz płatną kampanię w Facebook Add, Google Ads lub na innych kanałach wiesz, że te działania mogą być zniechęcające. Koszt pozyskania leadów w internecie w ciągu ostatnich latach wzrósł drastycznie nawet o 335%. 

Przy tak wysokich kosztach kampanii nie chciałbyś stracić żadnego leada.  CallPage pomaga na dwa sposoby. Po pierwsze, możesz go zainstalować na landing page'u (stronach kampanii), aby zmaksymalizować jego konwersję. Więcej o tym pisaliśmy w punkcie pierwszym. 

Druga rzecz to możliwość połączenia CallPage bezpośrednio z Twoimi formularzami na Facebooku lub Google Forms. W takich przypadkach, gdy tylko użytkownik wpisze w formularzu swój numer telefonu, CallPage nawiązuje natychmiastowe połączenie telefoniczne. Możesz również użyć tego jako wezwanie do działania dla swoich reklam i zachęcić użytkowników do umówienia się na natychmiastową konsultację z członkami Twojego zespołu. Sprawdza się to doskonale np. w przypadku usług medycznych, kursów online czy usług biznesowych.

 

połączenie widgetu kontaktowego CallPage z formularzem reklamowym na Facebooku

Dla Menadżerów Sprzedaży

Zbyt mało potencjalnych klientów

W części poświęconej dla marketingu wspominaliśmy, że CallPage pomaga zwiększyć konwersje na stronie internetowej, a tym samym zwiększa liczbę leadów, które są zbierane ze strony internetowej. 

Jednak to, co jest szczególnie ważne z perspektywy menedżera sprzedaży, to fakt, że leady, które pochodzą z CallPage, są zazwyczaj "ciepłymi" lub "gorącymi" leadami. Dlaczego tak jest? Ponieważ osoby, które są najbardziej gotowe do zakupu są również bardziej otwarte na rozmowę ze sprzedawcą. Co więcej, dzięki pop-upowi i prostemu formularzowi, CallPage zachęca Twoich potencjalnych klientów do pozostawienia swoich danych kontaktowych, zwiększając liczbę prospektów chętnych do dokonania zakupu nawet o 75%. 

Słaby czas reakcji na zapytania klientów

90% klientów twierdzi, że natychmiastowa możliwość nawiązania kontaktu z firmą jest bardzo ważna.  

Co więcej, wielu klientów decyduje się na pierwszą ofertę, którą otrzymali. Zazwyczaj nie chcą się angażować w zbyt wiele procesów zakupowych. Zanim więc odpiszesz na pytanie zadane w formularzu kontaktowym, możliwe, że ktoś zdąży Cię uprzedzić i wcześniej przedstawi ofertę. A to sprawi, że staniesz się drugą opcją z szansą, że stracisz ten kontakt. Z CallPage będziesz zawsze pierwszym, który odpowiada na zapytania klientów. A ponieważ twoi przedstawiciele handlowi będą mieli potencjalnego klienta na linii, co zdecydowanie  zwiększa współczynnik konwersji z leadów na klientów.  

Tak jak w recenzji Andrei: CallPage to doskonała aplikacja. Pomaga zyskać potencjalnych klientów, którzy odwiedzają Twoją stronę internetową i oferują im rozmowę telefoniczną. Przede wszystkim zachęca potencjalnych klientów do pozostania na stronie przez czas trwania rozmowy. To sprawia, że sprzedaż jest znacznie łatwiejsza. Po drugie, naprawdę łączy konsultanta z klientem w 28 sekund. Co więcej, jest łatwy do wdrożenia i nie wymaga pomocy programisty (to duży plus!). Andrei S. Trader Futures - Usługi finansowe.

Statystyki pojawiające się w panelu CallPage odnośnie udanych połączeń

Wiele utraconych możliwości sprzedaży

Według różnych danych, nawet 39% pozyskanych leadów pozostaje bez odpowiedzi i jest utraconych w procesie sprzedaży. Dzieje się tak, ponieważ zespoły sprzedażowe zmagają się z wieloma zadaniami i obowiązkami. Nawet przy doskonałej organizacji pracy, część leadów może zostać przeoczona. Szczególnie dotyczy to leadów pochodzących z bezpośrednich połączeń. Przedstawiciele handlowi często zapominają oddzwonić na numer, który pozostał bez odpowiedzi podczas lunchu lub spotkania z innym klientem. 

CallPage posiada kilka funkcji, które obniżają ryzyko utraty ważnych połączeń sprzedażowych:

  • CallPage próbuje nawiązać automatycznie połączenie z pierwszym dostępnym członkiem zespołu sprzedaży.
  • Jeśli połączenie nie zostanie odebrane przez żadną ze stron, CallPage podejmuje dwie automatyczne próby połączenia. 
  • CallPage przechwytuje numery telefonów nawet po godzinach pracy i próbuje nawiązać połączenie, gdy Twój zespół wróci do pracy. 
  • Wszystkie numery są przechowywane w panelu CallPage 

Dzięki tym wszystkim funkcjom CallPage może pomóc Ci zmniejszyć liczbę utraconych szans sprzedaży. Co więcej, możesz połączyć go ze swoim systemem CRM, aby śledzić wydajność swojego zespołu w jednym miejscu.

Dla Obsługi Klienta

Niska satysfakcja klienta

W czasach sztucznej inteligencji (AI) i trendów samoobsługi wsparcie klienta zazwyczaj opiera się na narzędziach typu chat, bazie wiedzy i komunikacji mailowej. Choć trudno zignorować ten trend, trzeba pamiętać o jego wadach. 

Po pierwsze, brak interakcji z człowiekiem zmniejsza zaangażowanie klientów, a tym samym obniża lojalność wobec marki. 

Po drugie, przy bardziej skomplikowanych lub pilnych tematach klienci często mają problem ze znalezieniem informacji w bazie wiedzy lub nawet uzyskaniem pomocy przez czat - co w konsekwencji zwiększa ich frustrację. 

Z tych powodów CallPage jest również często wykorzystywany przez obsługę klienta w wybranych miejscach - takich jak strona bazy wiedzy czy strona koszyka, umożliwiając użytkownikom szybki kontakt z obsługą. Rozmowa z pomocnym przedstawicielem obsługi klienta pozostawia w umysłach klientów korzystne skojarzenia i zwiększa poziom satysfakcji i lojalności klientów.   

Wysokie koszty obsługi klienta

Może się wydawać, że telefoniczne wsparcie klienta jest zbyt angażujące i zajmie zbyt wiele czasu. Jednak w niektórych przypadkach - takich jak bardziej skomplikowane problemy, pojedynczy telefon trwający 3 minuty pomoże rozwiązać problem szybciej niż wymiana zdań na mailu czy czacie. W rezultacie nie tylko skróci się czas oczekiwania klienta, ale także pozwoli zespołowi obsługi klienta rozwiązać więcej problemów w tym samym czasie. 

Bardzo podoba mi się to, że mogę nagrywać wszystkie rozmowy, które są prowadzone przez CallPage. Następnie mogę je odsłuchać i dać moim pracownikom informacje zwrotne. Naprawdę dbam o jakość mojej obsługi klienta, więc podobają  mi się również powiadomienia sms o nieodebranych połączeniach. Ułatwiło mi to ocenę sytuacji. Moi potencjalni i dotychczasowi klienci są zazwyczaj bardzo zadowoleni, gdy otrzymują od nas telefon w ciągu 28 sekund. Zweryfikowany użytkownik z przedsiębiorstwa rachunkowego. 

SPRAWDŹ TEŻ: Nagrywanie rozmów z klientami – dlaczego warto i o czym należy pamiętać

Jak zacząć korzystać z Callbacku?

Jeśli chcesz zacząć korzystać z Callbacku na stronie wystarczy założyć konto w CallPage, dodać numery telefonu swoich konsultantów oraz zainstalować widżet na stronie. Instalacja Callbacku na stronie jest bardzo prosta - CallPage oferuje 3 podstawowe metody instalacji: za pomocą wtyczki Wordpress, za pomocą GTM lub instalując kod CallPage bezpośrednio w header strony www. Dokładne instrukcje i indywidualny kod dostępne są po zarejestrowaniu konta. 

CallPage udostępnia 14 dniową bezpłatną wersję testową w czasie której możesz dokładnie sprawdzić czy to narzędzie odpowiednie dla Twojej firmy. 

Wnioski:

Skoro czytasz ten artykuł, zakładamy, że rozważasz wdrożenie callbacku w swojej firmie. Może się wydawać, że czas łączenia się przez telefon w biznesie bezpowrotnie minęły, ale nasza baza ponad 1500 lojalnych klientów pokazuje nam, że jest wiele biznesów, dla których callback jest znakomitym rozwiązaniem. Co więcej, z CallPage możesz wyróżnić się ponad konkurencję i zaoferować swoim klientom wyjątkowe doświadczenie z człowiekiem a nie maszyną po drugiej stronie. A to jest coś, czego nie da się zastąpić.  


 

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • up lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy