
9 powodów, dlaczego powinieneś zacząć używać callback, system do automatycznego nawiązywania połączeń
Czy zastanawiałeś się nad tym, co robią internauci, kiedy trafiają na Twoją stronę internetową? Zostają na niej, czy może szybko uciekają? Niestety mimo rozwoju internetu i wielu narzędzi, wciąż niektóre strony www potrafią przyprawić odbiorców o ból głowy.
W tym artykule przyjrzymy się bliżej 9 powodom w jaki sposób CallPage wpłynię na rozwój Twojego biznesu. System do automatycznego nawiązywania połączeń skutecznie rozwiązuje kluczowe problemy występujące w każdym przedsiębiorstwie.
Do czego służy Callback?
Callback to widżet, który w łatwy sposób umożliwia połączyć się Twoim klientom z centrum obługi klienta gdy potrzebują pomocy.Wystarczy kilka kliknięć, aby klienci mogli połączyć się z konsultantem i uzyskać szybko odpowiedzi na swoje pytania. Dodatkowo, można go łatwo zainstalować na dowolnej stronie internetowej, więc firmy nie muszą się martwić o dodatkowe kodowanie lub skomplikowane procesy konfiguracji.
Kiedy powinieneś rozważyć instalację CallPage?
Istnieje wiele celów biznesowych, które można osiągnąć razem z CallPage i dla których firmy instalują rozwiązanie callback na swoich stronach internetowych. Zebraliśmy listę najczęstszych celów i podzieliliśmy je na kategorię z uwzględnieniem potrzeb konkretnych działów.
Dla Zespołu Marketingowego
- Ulepszenie konwersji na Twojej stronie internetowej
Konwersja na Twojej stronie zależy od wielu czynników, takich jak źródło ruchu, UX strony, skuteczność Call-to-action oraz branża, w której działasz. Rozsądny współczynnik konwersji powinien oscylować między 2% a 5%. Często jednak trudno jest osiągnąć taki wynik, dlatego firmy szukają sposobów na urozmaicenie wezwań do działania. Dodając nowy kanał komunikacji zwiększasz szansę, że użytkownicy zostawią swoje dane kontaktowe.
Dodatkową przewagą callback jest czas. Nasze badania pokazują, że skrócenie czasu odpowiedzi z 24 godzin (zwykle czas odpowiedzi dla formularzy kontaktowych) do 30 sekund może zwiększyć konwersje nawet o 120%. Krótszy czas odpowiedzi sprawia, że leady są bardziej skłonne do kontaktu z Tobą.
Jeden z naszych klientów w swojej recenzji na g2.com opisał to w ten sposób: Za każdym razem, gdy dostaję telefon od klienta, zawsze są pozytywnie zaskoczeni, jak tak szybko udało mi się do nich oddzownić :-) Mówią "wow to świetny sposób na kontakt". Używamy go na różnych stronach internetowych i wszystkie są sukcesem. Maarten C., Przedsiębiorca, Deweloper.
- Ulepszenie konwersji w sklepach internetowych
Sklepy e-commerce najczęściej stawiają na czat jako preferowaną formę kontaktu z kupującymi. Jest to świetne rozwiązanie z wielu powodów. Czat ma jednak pewne ograniczenia. Po pierwsze, konsumenci nie zawsze chcą czekać na odpowiedź, a jeśli poczują, że czekają zbyt długo, po prostu zamkną okno czatu, nie pozostawiając swoich danych kontaktowych. Dodatkowo, gdy klient jest sfrustrowany doświadczeniem zakupowym, chatboty oparte na AI mogą zwiększyć jego frustrację.
Callback może być świetnym dodatkiem do czatu. Można go zainstalować na wybranych stronach internetowych, takich jak wybrane strony zakupowe czy na stronie koszyka oraz płatności. Dzięki niemu Twoi użytkownicy będą mogli szybko skontaktować się z Twoim zespołem, który szybko odpowie na pytania lub rozwieje wątpliwości. CallPage doskonale sprawdza się w przypadku sklepów o mniejszym ruchu, oferujących droższe lub nietypowe produkty np. dla wyposażenia domu czy specialistyczny W takim przypadku Twój zespół wsparcia może udzielić kupującym wszystkich niezbędnych informacji o produktach i przeprowadzić ich przez proces zakupu.
- Większa liczba kontaktów od potencjanych klientów z urządzeń moblinych
O tym, że strona mobilna jest ważna, nie musimy nikogo przekonywać. Prawie 60% ruchu w internecie pochodzi z urządzeń mobilnych - i liczba ta stale rośnie. Jednak zbudowanie wysoko konwertującej strony mobilnej pozostaje wyzwaniem. Nawet jeśli udało Ci się zbudować świetną stronę dostosowaną do wielkości ekranu telefonu komórkowego, to często wyzwaniem jest stworzenie skutecznego wezwania do działania CTA.
Firmy starają się wyróżnić swoje dane kontaktowe na stronie mobilnej, jednak CallPage idzie o krok dalej. W rzeczywistości zaprasza odwiedzających do pozostawienia swoich danych kontaktowych, aby szybko nawiązać połączenie. Sam proces jest przyjazny dla urządzeń mobilnych, więc nie musisz robić żadnego kodowania po swojej stronie.
- Lepsze wyniki Twoich płatnych kampanii
Jeśli prowadzisz płatną kampanię w Facebook Add, Google Ads lub na innych kanałach wiesz, że te działania mogą być zniechęcające. Koszt pozyskania leadów w internecie w ciągu ostatnich latach wzrósł drastycznie nawet o 335%.
Jeśli prowadzisz płatną kampanię w Facebook Add, Google Ads lub na innych kanałach wiesz, że te działania mogą być zniechęcające. Koszt pozyskania leadów w internecie w ciągu ostatnich latach wzrósł drastycznie nawet o 335%.
Przy tak wysokich kosztach kampanii nie chciałbyś stracić żadnego leada. CallPage pomaga na dwa sposoby. Po pierwsze, możesz go zainstalować na landing page'u (stronach kampanii), aby zmaksymalizować jego konwersję. Więcej o tym pisaliśmy w punkcie pierwszym.
Druga rzecz to możliwość połączenia CallPage bezpośrednio z Twoimi formularzami na Facebooku lub Google Forms. W takich przypadkach, gdy tylko użytkownik wpisze w formularzu swój numer telefonu, CallPage nawiązuje natychmiastowe połączenie telefoniczne. Możesz również użyć tego jako wezwanie do działania dla swoich reklam i zachęcić użytkowników do umówienia się na natychmiastową konsultację z członkami Twojego zespołu. Sprawdza się to doskonale np. w przypadku usług medycznych, kursów online czy usług biznesowych.
Dla Menadżerów Sprzedaży
- Więcej gorących leadów w Twoim procesie sprzedażowym
W części poświęconej dla marketingu wspominaliśmy, że CallPage pomaga zwiększyć konwersje na stronie internetowej, a tym samym zwiększa liczbę leadów, które są zbierane ze strony internetowej.
Jednak to, co jest szczególnie ważne z perspektywy menedżera sprzedaży, to fakt, że leady, które pochodzą z CallPage, są zazwyczaj "ciepłymi" lub "gorącymi" leadami. Dlaczego tak jest? Ponieważ osoby, które są najbardziej gotowe do zakupu są również bardziej otwarte na rozmowę ze sprzedawcą. Co więcej, dzięki pop-upowi i prostemu formularzowi, CallPage zachęca Twoich potencjalnych klientów do pozostawienia swoich danych kontaktowych, zwiększając liczbę prospektów chętnych do dokonania zakupu nawet o 75%.
- Szybsze odpowiedzi to więcej zamkniętych transakcji sprzedażowych
90% klientów twierdzi, że natychmiastowa możliwość nawiązania kontaktu z firmą jest bardzo ważna.
Co więcej, wielu klientów decyduje się na pierwszą ofertę, którą otrzymali. Zazwyczaj nie chcą się angażować w zbyt wiele procesów zakupowych. Zanim więc odpiszesz na pytanie zadane w formularzu kontaktowym, możliwe, że ktoś zdąży Cię uprzedzić i wcześniej przedstawi ofertę. A to sprawi, że staniesz się drugą opcją z szansą, że stracisz ten kontakt. Z CallPage będziesz zawsze pierwszym, który odpowiada na zapytania klientów. A ponieważ twoi przedstawiciele handlowi będą mieli potencjalnego klienta na linii, co zdecydowanie zwiększa współczynnik konwersji z leadów na klientów.
Tak jak w recenzji Andrei: CallPage to doskonała aplikacja. Pomaga zyskać potencjalnych klientów, którzy odwiedzają Twoją stronę internetową i oferują im rozmowę telefoniczną. Przede wszystkim zachęca potencjalnych klientów do pozostania na stronie przez czas trwania rozmowy. To sprawia, że sprzedaż jest znacznie łatwiejsza. Po drugie, naprawdę łączy konsultanta z klientem w 28 sekund. Co więcej, jest łatwy do wdrożenia i nie wymaga pomocy programisty (to duży plus!). Andrei S. Trader Futures - Usługi finansowe.
- Mniej utraconych możliwości sprzedaży
Według różnych danych, nawet 39% pozyskanych leadów pozostaje bez odpowiedzi i jest utraconych w procesie sprzedaży. Dzieje się tak, ponieważ zespoły sprzedażowe zmagają się z wieloma zadaniami i obowiązkami. Nawet przy doskonałej organizacji pracy, część leadów może zostać przeoczona. Szczególnie dotyczy to leadów pochodzących z bezpośrednich połączeń. Przedstawiciele handlowi często zapominają oddzwonić na numer, który pozostał bez odpowiedzi podczas lunchu lub spotkania z innym klientem.
CallPage posiada kilka funkcji, które obniżają ryzyko utraty ważnych połączeń sprzedażowych:
- CallPage próbuje nawiązać automatycznie połączenie z pierwszym dostępnym członkiem zespołu sprzedaży.
- Jeśli połączenie nie zostanie odebrane przez żadną ze stron, CallPage podejmuje dwie automatyczne próby połączenia.
- CallPage przechwytuje numery telefonów nawet po godzinach pracy i próbuje nawiązać połączenie, gdy Twój zespół wróci do pracy.
- Wszystkie numery są przechowywane w panelu CallPage
Dzięki tym wszystkim funkcjom CallPage może pomóc Ci zmniejszyć liczbę utraconych szans sprzedaży. Co więcej, możesz połączyć go ze swoim systemem CRM, aby śledzić wydajność swojego zespołu w jednym miejscu.
Dla Obsługi Klienta
- Wyższa satysfakcja klienta
W czasach sztucznej inteligencji (AI) i trendów samoobsługi wsparcie klienta zazwyczaj opiera się na narzędziach typu chat, bazie wiedzy i komunikacji mailowej. Choć trudno zignorować ten trend, trzeba pamiętać o jego wadach.
Po pierwsze, brak interakcji z człowiekiem zmniejsza zaangażowanie klientów, a tym samym obniża lojalność wobec marki.
Po drugie, przy bardziej skomplikowanych lub pilnych tematach klienci często mają problem ze znalezieniem informacji w bazie wiedzy lub nawet uzyskaniem pomocy przez czat - co w konsekwencji zwiększa ich frustrację.
Z tych powodów CallPage jest również często wykorzystywany przez obsługę klienta w wybranych miejscach - takich jak strona bazy wiedzy czy strona koszyka, umożliwiając użytkownikom szybki kontakt z obsługą. Rozmowa z pomocnym przedstawicielem obsługi klienta pozostawia w umysłach klientów korzystne skojarzenia i zwiększa poziom satysfakcji i lojalności klientów.
- Obniżenie kosztów obsługi klienta
Może się wydawać, że telefoniczne wsparcie klienta jest zbyt angażujące i zajmie zbyt wiele czasu. Jednak w niektórych przypadkach - takich jak bardziej skomplikowane problemy, pojedynczy telefon trwający 3 minuty pomoże rozwiązać problem szybciej niż wymiana zdań na mailu czy czacie. W rezultacie nie tylko skróci się czas oczekiwania klienta, ale także pozwoli zespołowi obsługi klienta rozwiązać więcej problemów w tym samym czasie.
Bardzo podoba mi się to, że mogę nagrywać wszystkie rozmowy, które są prowadzone przez CallPage. Następnie mogę je odsłuchać i dać moim pracownikom informacje zwrotne. Naprawdę dbam o jakość mojej obsługi klienta, więc podobają mi się również powiadomienia sms o nieodebranych połączeniach. Ułatwiło mi to ocenę sytuacji. Moi potencjalni i dotychczasowi klienci są zazwyczaj bardzo zadowoleni, gdy otrzymują od nas telefon w ciągu 28 sekund. Zweryfikowany użytkownik z przedsiębiorstwa rachunkowego.
SPRAWDŹ TEŻ: Nagrywanie rozmów z klientami – dlaczego warto i o czym należy pamiętać
Wnioski:
Skoro czytasz ten artykuł, zakładamy, że rozważasz wdrożenie callbacku w swojej firmie. Może się wydawać, że czas łączenia się przez telefon w biznesie bezpowrotnie minęły, ale nasza baza ponad 1500 lojalnych klientów pokazuje nam, że jest wiele biznesów, dla których callback jest znakomitym rozwiązaniem. Co więcej, z CallPage możesz wyróżnić się ponad konkurencję i zaoferować swoim klientom wyjątkowe doświadczenie z człowiekiem a nie maszyną po drugiej stronie. A to jest coś, czego nie da się zastąpić.
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 7 dni!
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 7 dni!
Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.
- up lub anuluj w dowolnym momencie
- Szybka konfiguracja
- Plany dopasowane do wielkości firmy