Explore otherproducts
6 min

10 podcastów marketingowych po polsku, które warto śledzić

Chociaż forma przekazu, jaką jest podcast, jest już znana od ponad 10 lat, w ostatnim czasie zdaje się ona przeżywać prawdziwy renesans popularności.

CallPage
05.10.2018

 

Wystarczy spojrzeć na Stany Zjednoczone. Tam 75% dorosłych jest świadomych istnienia podcastów, a 55% Amerykanów słuchało jakiegoś typu podcastu w 2020 r. Ogólna liczba słuchaczy podcastów w tym kraju sięga 88 milionów.

Nie mniej imponujący jest także fakt, że prognozy wskazują, iż liczba słuchaczy podcastów przekroczy w 2023 roku 160 milionów po wzroście o około 20 milionów każdego roku (źródło).

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że działając w Internecie, należy się ciągle uczyć. Niezależnie od branży, musisz być na bieżąco z nowinkami, trendami i ciekawymi rozwiązaniami. Codzienna prasówka i śledzenie update’ów na LinkedIn to nie wszystko.

Amerykański boom na podcasty zdaje się docierać także do Polski. Niezależnie od tego, czy szukamy porady i inspiracji dotyczących zdrowego żywienia, aktualności kulturalnych czy wychowania dzieci – z pewnością znajdziemy kilka rodzimych podcastów, w których eksperci z danych dziedzin odnoszą się do tych zagadnień.

Nie inaczej jest z branżą marketingową. Oto zestawienie 11 podcastów marketingowych w języku polskim, które dotykają różnych dziedzin marketingowej materii. Każdy młody adept, jak i doświadczony ekspert od generowania leadów, budowania strategii i kreowania korzystnego wizerunku powinien znaleźć tu coś dla siebie.

Marek Jankowski – Mała Wielka Firma

Cykl Marka Jankowskiego to dla wielu polskich twórców podcastów marketingowych (i nie tylko) wzór do naśladowania. Jego przygoda z podcastami marketingowymi zaczęła się w 2009 roku, kiedy to powstały pierwsze odcinki mające być pierwotnie dodatkiem do książki Jankowskiego – pod tytułem właśnie “Mała Wielka Firma”.

Ciekawostkę stanowi fakt, że “ojcem chrzestnym” i późniejszym współprowadzącym podcastu był specjalista od budowania marki i storytellingu – Paweł Tkaczyk. To właśnie on, wiedząc o radiowej przeszłości Marka (niegdyś pracował m.in. w Radiu Wrocław czy RMF-ie) przybliżył mu nowe i wówczas mało jeszcze popularne w Polsce zjawisko podcastingu.

Dziś cykliczne audycje MWF stanowią już 336 odcinków rozmów z przedsiębiorcami, marketingowcami i ludźmi internetu. W 2017 roku w wywiadzie dla “Marketing i Biznes” Jankowski ujawnił, że jego podcast słucha i pobiera około 50 tys. osób miesięcznie.

Paweł Sala – Email [i] Marketing Podcast

Marketingowy podcast CEO FreshMaila –  Pawła Sali jest wystartował na początku 2018 roku i zakończył się w 2019, jednak mimo braku kontynuacji może nadal być sporym źródłem wiedzy. Często, zgodnie z nazwą, rozmowy zahaczają o tytułowy email marketing, jednak  spektrum jest znacznie szersze.

Mowa jest bowiem o skutecznym łączeniu różnych narzędzi marketingowych, a także o zagadnieniach takich, jak budowanie biznesu online, ecommerce, influencer marketing czy ostatnio również zagadnienia dotyczące kultury organizacji.

CallPage – Marketing Marathon Podcast

Seria podcastów o marketingu i sprzedaży, które pomogą rozwinąć Twoją firmę. Odcinki poświęcone są zarówno kontaktowi z klientem, jak i trendom branżowym.

Goście Marketing Marathon opowiadają m.in. o tym, jak influencer marketing przekłada się na zyski firmy czy jak budować strategię customer experience.

Jacek Kłosiński Podcast

Główną misją marketingowego podcastu Jacka Kłosińskiego jest pomoc innym w kreatywnej pracy, a także przedstawianie odbiorcom narzędzi oraz rozwiązań, które ułatwiają sprawne działanie i czynią je przyjemniejszym.

W ostatnich odcinkach cyklu, wraz z gośćmi poruszane były tematy takie jak nauka projektowania, pobudzanie kreatywności, czy przygotowanie skutecznej oferty lub case study.

Greg Albrecht – Wszystkie Twarze Biznesu

“Greg Albrecht Podcast: wszystkie twarze biznesu” przedstawia sylwetki polskich przedsiębiorców, którzy zbudowali swój biznes od zera. Rozmowy mają na celu przybliżenie słuchaczom sposobu myślenia tych osób.

Tego, jaką drogę przeszli i jakie rozwiązania w ich przypadku okazały się skuteczne, a jakie nie. Ponadto mamy okazję poznać gości podcastu od nieco bardziej prywatnej strony. Dowiedzieć się, jak radzą sobie ze stresem czy też, w jaki sposób spędzają swój wolny czas.

Maciej Buś – Klientomania

Jak mówi sama nazwa, blog prowadzony przez Macieja Busia to miejsce, gdzie poruszany jest temat skutecznej komunikacji z klientami. “Jak poradzić sobie z trudnym klientem?”, “Jak sobie zrobić seksowny głos” (sic!) czy “Kiedy pokochamy telemarketing” to tylko trzy z przeszło 50 zagadnień poruszanych w odcinkach tego podcastera, który sam przedstawia się jako “bardzo empatyczny, ale i wymagający klient”.

Margo Leads

Margo Leads to podcast, którego autorka skupia się na wskazywaniu działań marketingowych, których stosowanie powinno przynieść pożądane, a nawet ponadprzeciętne efekty.

Sama Margo specjalizuje się w automatyzacji marketingu. Jej specjalnością jest wdrażanie lejków sprzedażowych dla firm.

Rozmowy B2B Igor Bielobradek

Igor Bielobradek to doświadczony ekspert w dziedzinie marketingu B2B, specjalizujący się w content marketingu, generowaniu leadów i marketing automation.

W rozmowie z jego gośćmi nigdy nie brakuje odniesień do najnowszych trendów i ich konfrontacji ze specyfiką komunikacji w segmencie firma-firma.

Agata Chmielewska – Firma on-line

Cykl audycji “Firma on-line” Agaty Chmielewskiej to rozmowy o biznesie, marketingu i rozwoju w internecie.

Ten podcast marketingowy jest szczególnie ukierunkowany na tych, którzy szukają efektywnych rozwiązań dotyczących zarządzania swoją firmą, rozwinięcia działalności w internecie oraz wykorzystania nowych mediów do zwiększenia swoich przychodów.

Kacper Skoczylas – Marketing Manager 2.0 Podcast

Ten marketingowy podcast marketera ze Szczecina, który jest także organizatorem tamtejszych “Czwartków social media” stworzony został z myślą o menedżerach marketingu, którzy chcą być na bieżąco z najnowszymi trendami i działać jeszcze skuteczniej.

Jak przekonuje sam Kacper w opisie swojego podcastu, zarówno doświadczeni eksperci, jak i młodzi adepci marketingu powinni znaleźć w nim coś dla siebie.

Podcasty świetnie “wstrzeliły się” moment, gdy oczy wielu ludzi są chronicznie przemęczone od nadmiernego patrzenia w ekrany laptopów czy smartfonów. Można ich słuchać w ruchu – spacerując czy biegając lub w trakcie podróży samochodem. Można śmiało przypuszczać, że mimo wzrostu popularności, złote lata tej formy komunikacji są wciąż przed nami.

Jakich podcastów marketingowych po polsku i angielsku słuchacie? Podzielcie się linkami w komentarzach.

Konwertuj ruch na stronie, który pojawia się dzięki działaniom takim jak nagrywanie podcastu. Korzystając z CallPage zaproponuj użytkownikom natychmiastową rozmowę z konsultantem. Zamów spersonalizowaną prezentację lub przetestuj nasze narzędzie za darmo przez 14 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • Kup lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy