Explore otherproductsmore
Wypróbuj za darmo
8 min

Webinar – jak go zorganizować i pozyskać 5716 leadów? [Case Study]

W CallPage regularnie dzielimy się z Wami nowymi sposobami na zwiększenie konwersji i generowanie leadów. Dzisiaj zaprowadzimy Was za kulisy i pokażemy jedną z naszych najskuteczniejszych metod pozyskiwania nowych kontaktów, czyli webinar.

Magdalena Wąsowicz
2.08.2017

Jak wszyscy wiemy, generowanie nowych leadów nie jest łatwe, zwłaszcza, gdy firma jest obecna na rynku od dłuższego czasu. Zasób potencjalnych klientów zaczyna się wtedy powoli zmniejszać. CallPage działa już niemal od dwóch lat. Gdy wprowadziliśmy na rynek narzędzie, które umożliwia kontakt z osobami odwiedzającymi stronę internetową w 28 sekund, mieliśmy bardzo pozytywny odzew. W pierwszym kwartale 2017 r. CallPage zdobył w Polsce pozycję lidera wśród podobnych rozwiązań.

Idąc za ciosem, postanowiliśmy zorganizować drugą edycję wydarzenia, które już kiedyś świetnie się sprawdziło. Wystartowaliśmy z drugą edycją Online Marketing Maratonu.

W tym artykule podzielimy się doświadczeniami i krok po kroku pokażemy, jak wyglądała organizacja tej serii webinarów i na co powinniście zwrócić uwagę, jeśli chcecie uzyskać dużą liczbę zapisów.

Co to jest webinar i Online Marketing Maraton?

W ramach krótkiego wstępu, przypomnijmy czym jest webinar (webinarium).  Webinar to seminarium lub inna prezentacja odbywająca się w Internecie, umożliwiająca uczestnikom, którzy przebywają w różnych lokalizacjach oglądanie i odsłuchiwanie prezentera, jak również zadawanie pytań w czasie rzeczywistym.

Online Marketing Maraton to seria webinarów z zakresu marketingu internetowego prowadzona przez najlepszych specjalistów z branży. Webinary dotyczące m.in. content marketingu, budowaniu relacji z klientem czy zwiększania konwersji ze strony internetowej odbywały się regularnie przez niemal trzy tygodnie.

Pierwszą edycję Online Marketing Maratonu zorganizowaliśmy na przełomie września i października 2016 r. Efekty przeszły wtedy nasze najśmielsze oczekiwania – pozyskaliśmy 3750 leadów!

Mając doświadczenia z poprzedniej edycji, silniejszą pozycję na rynku i głowy pełne nowych pomysłów, postanowiliśmy jeszcze raz zorganizować to największe wydarzenie online marketingu w Polsce.

Jakie wyniki uzyskaliśmy?

Wiosenna edycja Online Marketing Maratonu trwała od 13 do 30 marca 2017 r.

W tym czasie odbyło się 11 godzin webinariów z najlepszymi ekspertami z branży (m.in. Michałem Sadowskim z Brand24, Barbarą Stawarz-Garcią z Happy ContentArturem Jabłońskim, czy Grzegorzem Błażewiczem z SalesManago).

Kampanię promocyjną prowadziliśmy przede wszystkim za pomocą e-mail marketingu i mediów społecznościowych.

Statystyki z landing page wyglądają następująco:

Mówiąc dokładniej:

  • Na wydarzenie zapisało się 5716 osób.
  •  Średni współczynnik konwersji na stronie wyniósł 18,43%,
  • Z 5716 zapisanych osób aż 3843 to były nowe kontakty.

Jak wyglądał landing page?

Wygląd landing page jest niezwykle istotny, jeśli naszym celem jest zbieranie zapisów. Od wyglądu strony i formularza będzie w dużej mierze zależało to, ile osób się zarejestruje.

Tworząc landing page Online Marketing Maratonu postawiliśmy na stosunkowo prosty layout i responsywność (to bardzo ważne, bo coraz więcej osób korzysta z internetu na urządzeniach przenośnych). Umieściliśmy również szczegółowy opis poszczególnych spotkań wraz z notakami bio prowadzących oraz przyciski social media w paseku bocznym, zachęcające do dzielenia się stroną w mediach społecznościowych. Budujemy używając najlepszych IT services.

Jeśli chodzi o formularz, wyglądał on w ten sposób:

Formularz był stosunkowo długi. Prosiliśmy o podanie nie tylko imienia i nazwiska, ale również telefonu i nazwy firmy. Teoretycznie taka liczba pól mogła zniechęcać potencjalnych uczestników, jednak mieliśmy nadzieję, że to, co oferujemy, jest na tyle wartościowe, że ludzie i tak się zapiszą. Jak widać po statystykach z landing page – nie pomyliliśmy się.

Po zarejestrowaniu się na wydarzenie, każdy uczestnik był automatycznie przekierowywany na stronę z podziękowaniami:

Na stronie, oprócz podziękowań, znajdowała się również prośba o podzielenie się informacją o udziale w wydarzeniu ze znajomymi oraz oferta założenia konta w CallPage i skorzystania z darmowego okresu próbnego. W ten sposób pozyskaliśmy nowych klientów – pozostałych zdobywaliśmy dzięki kontaktowaniu się z nimi po zakończeniu wydarzenia.

Co sprawiło, że Online Marketing Maraton odniósł sukces?

Oczywiście naszym zdaniem 😉

  • świetni prelegenci i wartościowe treści – bardzo się staraliśmy, żeby nasi prelegenci mieli wiedzę i doświadczenie, a także żeby były to osoby rozpoznawalne w środowisku. Zależało nam na tym, żeby uczestnicy mogli dowiedzieć się czegoś naprawdę ciekawego. Znalezienie takich prelegentów, namówienie ich do współpracy i stworzenie dobrych treści to naprawdę trudne zadanie. Trzeba włożyć dużo pracy w to, żeby się udało. Ale dzięki temu wydarzenie będzie się cieszyć zainteresowaniem.

(screen z fragmentem programu Online Marketing Maratonu)

  • duża dawka wiedzy – darmowe webinary, ebooki czy checklisty to już norma. Nie wzbudzają one już takiego zainteresowania jak kiedyś, co wiąże się ze spadkiem konwersji. Online Marketing Maraton wyróżnia się na tym tle, ponieważ zapewnia naprawdę dużą dawkę wiedzy i to bez konieczności wychodzenia z domu. Prelegenci, których mieliśmy, należą do najlepszych w branży. Zazwyczaj można ich spotkać i posłuchać tylko w czasie dużych i bardzo drogich konferencji branżowych. Online Marketing Maraton był dla wielu osób niepowtarzalną szansą na zetknięcie się z najbardziej znanymi specjalistami i konsultację na żywo podczas webinaru.
  • marka – jedną z naczelnych metod promocji CallPage jest organizowanie webinarów z zakresu marketingu internetowego i sprzedaży. Organizując poprzednią edycję Online Marketing Maratonu oraz cykliczne webinary wyrobiliśmy sobie markę firmy, która organizuje fajne i ciekawe wydarzenia. I robi to za darmo. To przyciąga ludzi.
  • intensywna promocja w mediach społecznościowych – promując Online Marketing Maraton skupiliśmy się na reklamie w mediach społecznościowych, przede wszystkim na Facebooku i w grupach branżowych na LinkedIn. Dzięki temu pomimo niskiego budżetu na reklamę, pozyskaliśmy dużo leadów.
  • dodatkowe treści na blogu – na miesiąc przed rozpoczęciem Online Marketing Maratonu zaczęliśmy publikować na bogu wywiady z ekspertami, którzy mieli również prowadzić webinary. Treść wywiadów oscylowała wokół tematów, które były poruszane w czasie webinarów, ale też je rozszerzała. Uczestnicy mogli więc zdobyć dodatkową wiedzę, a wpisy na bloga stanowiły też dodatkowy materiał promocyjny. W treści każdego wpisu znajdowały się też CTA zachęcające do zarejestrowania się na Maraton.

  • dostęp do nagrań z webinarów po zakończeniu wydarzenia – po zakończeniu serii webinarów każdy uczestnik otrzymywał dostęp do nagrań. To zachęcało do zapisywania się na wydarzenie, ponieważ gwarantowało zdobycie wiedzy nawet jeśli nie miało się możliwości uczestniczenia w wydarzeniach na żywo.

Podsumowując, o sukcesie wydarzenia zadecydowało kilka czynników: wartościowe treści, marka, promocja w mediach społecznościowych i wiralowość, dodatkowe treści na blogu oraz udostępnienie uczestnikom nagrań po zakończeniu akcji.

O czym warto pamiętać, organizując webinary?

  • techniczna strona wydarzenia – przy szkoleniach online musicie być szczególnie wyczuleni na techniczną stronę wydarzenia. Nawet świetnie przygotowane webinarium nie zdobędzie uznania, jeśli dźwięk będzie szwankował. Pamiętajcie więc o dobrym łączu z internetem, porządnym systemie do prowadzenia webinarów (my korzystamy z Webinarjam), laptopie, na którym nie ma żadnych wirusów, mikrofonie, czy o zapewnieniu osobnej sali do nagrań.
  • strategia komunikacji – przy organizacji każdego wydarzenia, nie tylko serii webinarów, potrzebujecie przede wszystkim uczestników. W końcu nie robicie wydarzenia po to, żeby je po prostu zrobić, ale po to, żeby wyrobić sobie markę i zdobyć leady. Przyłóżcie się więc do opracowania strategii komunikacji, która pozwoli Wam dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych uczestników. My skupiliśmy się na reklamie w mediach społecznościowych, wpisach na grupach tematycznych i, w nieco mniejszym stopniu, na rozsyłaniu mailingów.Tworząc teksty do reklam pamiętajcie o dostosowaniu ich do odbiorców. Treści reklam na Facebooku powinny różnić się od tych, które przygotujecie w grupach na LinkedInie, bo korzystacie z zupełnie innego medium. Podobnie zapowiedź wydarzenia powinna trochę inaczej brzmieć w facebookowej grupie „Content marketing”, a inaczej w grupie „Zawodowi sprzedawcy” – właśnie ze względu na specyfikę grupy, do której kierujecie komunikat. Czasami zmiany mogą być niewielkie. Porównajcie dwie nasze zapowiedzi, które umieściliśmy na facebookowych grupach:

Pierwsza została zamieszczona w grupie „Rozmowy o startupach”, a druga w „Content Marketing PL”. Ze względu na specyfikę grup, w pierwszym komunikacie zwróciliśmy uwagę na to, że wśród prelegentów znajdą się m.in. Krzysztof Marzec i Michał Sadowski, czyli osoby, których szkolenia mogą zainteresować ludzi związanych ze startupami. W drugim komunikacie, zamieszczonym w grupie „Content Marketing PL” wyeksponowaliśmy Barbarę Stawarz-Garcię, która jest znanym ekspertem od marketingu treści.

  • narzędzia do mailingów – reklama w mediach społecznościowych jest, jak już podkreślaliśmy, bardzo ważna, ale świat się na niej nie kończy. Dobrym narzędziem marketingowym są też mailingi. Organizując serię webinarów zadbajcie o dobre narzędzie do rozsyłania maili. My korzystamy z narzędzi HubSpota, ale możemy też polecić Sales ManagoGetResponse i FreshMail.
  • partnerzy – nawiązanie współpracy z innymi firmami jest korzystne zarówno ze względu na networking i szansę zawarcia nowych znajomości, jak i na możliwość zwiększenia zasięgu. Jeśli Wasz prelegent jest współwłaścicielem albo pracownikiem jakiejś firmy, poproście tę firmę o współpracę i wysłanie np. mailingu z informacją o wydarzeniu do klientów. Wśród partnerów Online Marketing Maratonu byli m.in. SalesmanagoDeva Group czy Brand24.

Podsumowanie

Organizacja takiego wydarzenia jak Online Marketing Maraton to duży wysiłek, jednak efekty są tego warte. Dzięki OMM staliśmy się rozpoznawalni w środowisku, zdobyliśmy nowych klientów oraz nawiązaliśmy kontakty z najlepszymi ekspertami od marketingu internetowego i z najbardziej znanymi firmami.

Jeśli też myślicie o organizacji podobnego wydarzenia pamiętajcie o jego starannym rozplanowaniu, zaproszeniu najlepszych ekspertów z branży, dobrej reklamie i sprawdzaniu, czy w trakcie wydarzenia wszystko idzie jak należy. Do tego celu możecie wykorzystać checklistę do pobrania „Jak zorganizować webinar?”, którą znajdziecie poniżej. Życzymy powodzenia!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • Kup lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy
Wypróbuj za darmoUmów prezentację