Explore otherproducts
8 min

14 wskazówek optymalizacji konwersji

Jako marketerzy wszyscy szukamy sposobów na zwiększenie konwersji ze strony internetowej. W końcu konwersja to nie jest kolejne modne hasło, ale wymierne korzyści. Oznacza ona mierzalne i stabilne zwiększenie przychodu, zmniejszenie wydatków na pozyskanie klienta i możliwość zainwestowania w inne kanały marketingowe. Zebrałam dla Was najlepsze wskazówki optymalizacji konwersji.

Jarosław Walkowicz
7.06.2017

 

1. Używaj liczb w nagłówkach.

Stosowanie liczb w nagłówkach to jedna z najprostszych, ale i najbardziej skutecznych taktyk optymalizacji konwersji.

Liczby wzbudzają zainteresowanie i sprawiają, że ludzie są bardziej skłonni kliknąć dany nagłówek. Dobrym sposobem na przyciągniecie uwagio dbiorcy, jest umieszczanie nietypowych cyfr.

Zamiast “10 sposobów na skuteczną reklamę w social media” napisz “11” albo “13” – zobaczysz, że efekt będzie jeszcze lepszy.

callpage-wskazowki-optymalizacji-konwersji-1-1024x536.webp

Taką taktykę stosujemy w CallPage. Zamiast proponować potencjalnemu klientowi kontakt z przedstawicielem firmy w 60 czy 30 sekund, oferujemy mu telefon zwrotny w 28 sekund.

Dlaczego? Bo to wzbudza ciekawość! Klient zaczyna się zastanawiać, skąd wzięło się to 28 sekund i… ciekawość sprawia, że jest bardziej skłonny podać numer telefonu, czyli dokonać konwersji.

 2. Pokaż dowód społeczny.

Według badań Nielsena aż 84% z nas wskazuje polecenia od znajomych jako najbardziej wiarygodne źródło informacji o produkcie lub usłudze, a 68% – recenzje i opinie w internecie.

Dowód społeczny w postaci ocen i komentarzy ma więc ogromny wpływ na decyzje o zakupie. Konsumenci lubią, gdy przed zakupem produktu mogą zapoznać się z recenzjami innych. Świetnie wie o tym Empik, który na stronach produktowych umieszcza osobną zakładkę „recenzje”:

callpage-wskazowki-optymalizacji-konwersji-2-1024x525.webp

Pokazanie ocen, referencji, liczby polubień czy osób obserwujących stronę to świetny sposób na podniesienie zaufania potencjalnych klientów. Ludzie czują się pewniej, kiedy widzą, że inni klienci polecają daną firmę czy produkt.

BetFair przekonało się, że pokazanie liczby polubień może zwiększyć konwersję aż o 96%.

callpage-wskazowki-optymalizacji-konwersji-3.webp

3. Personalizuj.

Personalizacja znajduje się na szczytach trendów marketingu online już od kilku lat. I to nie bez powodu – liczne case studies przekonują, że personalizacja w znaczący sposób zwiększa konwersję (przeczytaj np. case study PlayConradFly.plWatchshopCentrum Rowerowe itp.).

callpage-wskazowki-optymalizacji-konwersji-4.webp

Dlaczego?

To proste – jak zauważył Artur Jabłoński, konsumenci chętniej angażują się w treści, które uważają za ważne, a za takie uznają rzeczy związane bezpośrednio ze sobą. Dlatego chętniej dokonają konwersji, jeśli będą mieli poczucie, że oferta została przygotowana specjalnie dla nich albo dostosowana do ich potrzeb.

4. Popraw szybkość ładowania strony.

Im szybciej strona się ładuje, tym lepiej. Ludzie są niecierpliwi i nie lubią długo czekać – statystyki pokazują, że jeśli strona ładuje się dłużej niż 4 sekundy, to prawdopodobieństwo, że użytkownik ją wyłączy, wzrasta o 25%.

Poprawienie szybkości ładowania strony wiąże się nie tylko ze zmniejszeniem ryzyka jej opuszczenia. Eksperymenty przeprowadzone przez AncestryInstagramaTelegraph czy AliExpress pokazują, że zwiększenie tempa ładowania strony zawsze wiązało się ze zwiększeniem konwersji i zaangażowania użytkowników.

Po zwiększeniu szybkości ładowania strony AliExpress zanotowało wzrost konwersji aż o 27%!

5. Eksperymentuj z tekstami na przyciskach.

Uniwersalna zasada brzmi, że tekst na przycisku powinien zachęcać do podjęcia określonej akcji, np. “pobierz”, “napisz”, “wyślij”. 

Często zaleca się, żeby teksty te były jak najkrótsze. Okazuje się jednak, że równie dobrze działają treści dłuższe, opisowe, które wskazują, co wydarzy się po kliknięciu albo podkreślają unikalną wartość oferty, np. “załóż bezpłatne konto”, “tak, chcę zapisać się na newsletter”.

Uwypuklenie korzyści w treści CTA zazwyczaj sprawia, że konwersja radykalnie rośnie.

callpage-wskazowki-optymalizacji-konwersji-5-1024x478.webp

Poeksperymentuj trochę z treściami CTA, żeby sprawdzić, które najlepiej działają na Twoich odbiorców. 

Pamiętaj, że przyciski muszą być przede wszystkim dopasowane do grupy docelowej. Jak twierdzi Neil Patel, długość copy nie ma znaczenia – ważne, żeby było ciekawe. Jeśli będzie, ludzie chętniej będą klikali.

Sam Patel na swoim blogu stosuje dość długie, ale fajnie działający na emocje tekst:

callpage-wskazowki-optymalizacji-konwersji-6-1024x494.webp

Dlaczego to działa? Bo wyróżnia się na tle innych CTA, które można znaleźć w internecie. Co więcej, świetnie wpływa na podświadomość odbiorcy – jestem pewna, że niejeden czytelnik zgodził się na obejrzenie webinaru tylko dlatego, że nie mogł zdobyć się na kliknięcie „Dzięki, nie chcę większego ruchu na stronie”.

6. Ratuj porzucone koszyki.

Wielu potencjalnych klientów, przeglądając sklepy internetowe, dodaje produkty do koszyka, ale z jakiegoś powodu nie decyduje się na zakup. 

Porzucony koszyk można uratować, wysyłając potencjalnemu klientowi maila z przypomnieniem o porzuconej transakcji. Tak robi np. Zalando:

callpage-wskazowki-optymalizacji-konwersji-7.webp

Żeby podnieść skuteczność komunikatu, możesz też zaoferować klientowi dodatkowy rabat na zakupy. Porzucaniu koszyków fajnie przeciwdziała marka Hultaj Polski. Gdy osoba, która dodała rzeczy do koszyka, chce opuścić stronę bez sfinalizowania transkacji, system wyświetla pop-up z propozycją zniżki na zakupy:

callpage-wskazowki-optymalizacji-konwersji-8-1024x500.webp

Taki pop-up nie dość, że zatrzymuje użytkownika na stronie, to jeszcze daje mu realną zachętę do dokończenia zakupów.

7. Informuj o darmowej dostawie.

Porzucone koszyki można też ratować za pomocą informacji o darmowej dostawie. Jeśli ją oferujesz, komunikuj to od momentu, w którym odwiedzający pierwszy raz trafi na stronę.

Świetnie robi to Zalando, które umieszcza informację o darmowej dostawie w widocznym miejscu, tj. na samej górze strony. Towarzyszy ona użytkownikowi na wszystkich podstronach sklepu, zachęcając do dokonania zakupu:

callpage-wskazowki-optymalizacji-konwersji-9-1024x511.webp

8. Uprość formularz.

Skomplikowane formularze kontaktowe nie służą konwersji. Osobom odwiedzającym stronę nie będzie się chciało tracić czasu na podawanie szczegółowych danych. Co więcej, ludzie są coraz bardziej wyczuleni na kwestie związane z ochroną danych, więc duża liczba pól w formularzu będzie wywoływała podejrzliwość.

Dlatego im krótszy formularz, tym lepiej. Poproś osoby odwiedzające stronę o podanie jedynie najbardziej potrzebnych danych:

callpage-wskazowki-optymalizacji-konwersji-10.webp

9. Pokaż nagrody i certyfikaty, które otrzymałeś.

Zaufanie jest jednym z kluczowych elementów handlu. Dlatego też, jeśli Twoja firma otrzymała certyfikaty, dofinansowanie lub nagrody, to warto tę informację umieścić w widocznym miejscu.

Pomoże ona w budowaniu wizerunku profesjonalisty w branży i sprawi, że odbiorcy chętniej Ci zaufają.

Dobrym przykładem takiej praktyki jest strona firmy Clickray, która na swojej stronie głównej chwali się zarówno tytułem partnera HubSpota, jak i swoim projektem realizowanym w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego:

callpage-wskazowki-optymalizacji-konwersji-11-1024x524.webp

10. Umieść numer telefonu w widocznym miejscu.

Zamieszczenie numeru telefonu do firmy w widocznym miejscu będzie wiązało się z kilkoma korzyściami.

Po pierwsze, wzbudzisz tym zaufanie osób odwiedzających stronę.

Po drugie, ułatwisz potencjalnym klientom kontakt z Tobą.

Po trzecie, umieszczając numer telefonu w widocznym miejscu, zmniejszasz ryzyko tego, że klient mający pytania dotyczące oferty zrezygnuje z zakupu, ponieważ nie będzie wiedział, jak może się z Tobą skontaktować.

Doskonale wie o tym Sephora. Na stronie internetowej perfumerii wyświetla się numer darmowej infolinii (zapisany pogrubioną czcionką), dzięki czemu klienci nie muszą tracić czasu na szukanie zakładki “kontakt”:
callpage-wskazowki-optymalizacji-konwersji-12-1024x487.webp

11. Zaoferuj darmowy telefon zwrotny.

Kontakt z przedstawicielem firmy może być kluczowy w procesie podejmowania decyzji o zakupie. Często klienci mają jakieś wątpliwości dotyczące oferty albo nie mogą znaleźć informacji na temat jakichś szczegółów dotyczących procesu sprzedaży.

W takich sytuacjach często jedynym sposobem na uratowanie konwersji jest zaproponowanie potencjalnemu klientowi telefonu zwrotnego z firmy.

Oferowanie telefonu zwrotnego ma kilka zalet. Klienci są zazwyczaj bardziej skłonni zamówić połączenie od firmy, zamiast samodzielnie zadzwonić. Szybki kontakt daje też możliwość kontaktu z klientem w momencie, w którym jest on najbardziej zainteresowany ofertą i najbardziej skłonny do zakupu.

Co więcej, oferta taka buduje zaufanie do firmy i sprawia, że klienci lepiej oceniają obsługę klienta.

Dobrym sposobem na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta do możliwości zamówienia połączenia zwrotnego jest np. widget CallPage, który wykrywa, kiedy użytkownik chce opuścić stronę i wyświetla mu wtedy propozycję darmowego telefonu od przedstawiciela firmy:

callpage-wskazowki-optymalizacji-konwersji-13-1024x530.webp

12. Wykorzystaj moc filmów.

Video content marketing to jeden jeden z marketingowych trendów na rok 2017.

Zamieszczanie filmików dotyczących firmy i jej produktów sprawi, że Twoje strony docelowe wydadzą się ciekawsze. Supercheap Storage zauważyło, że dodanie filmiku na landing page zwiększyło ich współczynnik konwersji o 16,4%.

Dobrze zrobione filmy są też bardziej efektywne w reklamowaniu produktu niż słowo pisane. Zazwyczaj lepiej też działają na emocje. Wszystko to może przełożyć się na wyższą konwersję.

callpage-wskazowki-optymalizacji-konwersji-14-1024x509.webp

13. Stwórz poczucie pilności.

Poczucie, że oferta jest limitowana i zaraz się skończy, jest bardzo silnym bodźcem w podejmowaniu decyzji o zakupie. Wyświetlenie informacji “zostało tylko 5 miejsc” lub “oferta jest ograniczona czasowo” stanowi ogromną zachętę do podjęcia akcji.

Świetnie wie o tym portal Booking.com, który pokazuje swoim potencjalnym klientom, ile osób ogląda w tym momencie dany hotel, ile wolnych pokoi zostało i kiedy dokonano ostatniej rezerwacji: 

callpage-wskazowki-optymalizacji-konwersji-15-1024x441.webp

14. Mów językiem korzyści.

Wskazówki optymalizacji konwersji działają tylko wtedy, kiedy uda Ci się zainteresować odbiorców produktem. A niezawodnym sposobem na przykucie uwagi jest podkreślenie korzyści, jakie potencjalny klient może osiągnąć dzięki naszej ofercie.

Odbiorcy nie są tak naprawdę zainteresowani tym, jakie funkcje posiada produkt, tylko tym, jak funkcje te mogą rozwiązać ich problemy i wpłynąć na jakość życia. Dlatego zawsze staraj się to podkreślać:

callpage-wskazowki-optymalizacji-konwersji-16-1024x453.webp

 Mam nadzieję, że znalazłeś na tej liście wskazówkę, dzięki której konwersja na Twojej stronie internetowej poszybuje wysoko! 

Zamów spersonalizowaną prezentację lub przetestuj nasze narzędzie za darmo przez 14 dni!

 

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • Kup lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy