Explore otherproducts
6 min

Dlaczego natychmiastowy callback generuje dodatkowe leady

W naszej komunikacji marketingowej kierujemy się tym, że CallPage zmniejsza czas reakcji na leady, automatyzuje część manualnych działań handlowca, a przede wszystkim zwiększa konwersję na stronie internetowej. Czyli: pozwala generować dodatkowe telefony sprzedażowe. Ale od czasu do czasu dostaję pytania o konkrety – w jaki sposób ta słuchawka zwiększa konwersję. Napisałem ten tekst, żeby rozwiać wątpliwości.

Sergey Butko
19.08.2019

 

1. Propozycja kontaktu w tak krótkim czasie, że jest to zaskakujące

Dzięki temu, że narzędzia typu callback nie są jeszcze powszechnie znane, większość osób jeszcze nigdy nie spotykała się z ofertą natychmiastowego telefonu w 28 sekund. 

Po pierwsze, to przyciąga uwagę, a po drugie, im krótszy czas kontaktu oferujesz, tym większa jest konwersja formularz.

Jak widzicie, kilka lat temu testowaliśmy landing page z różnymi ofertami czasu oddzwonienia i osiągnęliśmy dwukrotnie wyższą konwersję, oferując callback w 28 sekund w porównaniu do wyższych czasów kontaktu.

 

2. Umieszczanie na popupie przyciągających ofert z efektem WOW, z info o szybkości kontaktu

Samą treść oferty-obietnicy w okienku CallPage “Zostaw telefon i oddzwonimy w 28 sekund” można spersonalizować w zależności od rodzaju biznesu. My spotykaliśmy się z przeróżnymi pomysłami i przypadkami personalizacji u klientów, ale mam dwa przykłady, które zapadły mi w pamięć:

“Masz pytania? Jeśli nie oddzwonimy w 28 sekund – dostawa i Pepsi gratis”.

– to tekst z popupu jednej z krakowskich knajp.

Była jeszcze  firma consultingowa, która na landing page umieściła popup z takim tekstem:

„Spodziewasz się kontroli ZUS? Nasz doradca oddzwoni w ciągu minuty”.

Jeśli masz doświadczenie w poprawie konwersji na stronach WWW, nie trzeba Cię przekonywać i tłumaczyć, że takie oferty rewelacyjnie konwertują i ludzie w większości zostawiają swoje dane kontaktowe w formularzu.

3. Popup sam wyświetla się zainteresowanym użytkownikom i generuje leady

Obok tego, że użytkownik strony sam może wyświetlić popup klikając słuchawkę CallPage, okienko może pokazać się automatycznie, kiedy zadziała jakaś konkretna reguła scoringowa. Przykłady reguł, które musi spełnić użytkownik, aby popup został mu wyświetlony:

  • próbuje opuścić stronę, 
  • któryś raz z kolei odwiedza wybraną zakładkę,
  • wchodzi na stronę po raz drugi czy trzeci,
  • odwiedza stronę z jakiegoś określonego źródła czy UTM.

Na obecną chwilę CallPage oferuje 24 różne reguły scoringowe, które można dowolnie edytować i dopasowywać do swojego biznesu. Możliwe jest również użycie trybu manualnego i pozostawić systemowi decyzję, kiedy widget zostanie wyświetlony.

ZOBACZ TEŻ: Czym jest system scoringowy w CallPage?

 

4. Generowanie leadów również poza godzinami pracy

Nie jest tajemnicą, że użytkownicy odwiedzają stronę internetową 24/7, a Twoje biuro działa tylko w określonych  godzinach. Zatem, kiedy użytkownik wchodzi na www późnym wieczorem albo w nocy, nie ma możliwości się z Tobą skontaktować.

Jednak kiedy używasz CallPage, osoba odwiedzająca Twoją stronę widzi widget, który wprost poinformuje: 

“Nie ma nas teraz w biurze”.

Zaoferuje również:

“Wybierz dogodny, konkretny termin, wprowadź numer i my do Ciebie oddzwonimy. Możesz też zostawić numer , a my oddzwonimy jak tylko wrócimy do biura”. 

Ta oferta jest również bardzo skuteczna i wygodna dla użytkowników, co przekłada się na to, że 22% telefonów generowanych przez nasz system zostaje zamówionych poza godzinami pracy. 

SPRAWDŹ10 wskazówek, jak zbudować skuteczny proces sprzedaży w B2B 


 5. Autouzupełnianie danych z sieci CallPage

W ciągu 4 lat z CallPage skorzystało ponad 3 mln osób na różnych stronach internetowych. Kiedy którakolwiek z tych osób wejdzie na Twoją stronę, to widget CallPage będzie ją pamiętał. 

Dzięki temu ten użytkownik zamówi połączenie jednym kliknięciem, co również poprawia konwersję – im mniej aktywności jest wymagane od użytkownika, tym większe szanse, że zostanie osiągnięty cel (tutaj: telefon do konsultanta).

Tę funkcję nazywamy one-click-call. Nasi klienci są z niej bardzo zadowoleni.

 

6. Social proof w okienku, który przekonuje użytkowników do kliknięcia

Zapewne wiesz również, że tzw. social proof, czyli społeczny dowód słuszności jest jedną z podstaw zapewniającą dobrą konwersję na stronie internetowej.

Logotypy klientów, opinie, ratingi na porównywarkach czy liczby, które pokazują Twój biznes od dobrej strony – to wszystko staje się niezbędnym elementem na stronie www.

Wykorzystaliśmy social proof również w projekcie popupu CallPage. Kiedy okienko jest wyświetlane użytkownikowi, widzi on informację “Jesteś już 4/5/n-tą osobą, która dzisiaj zamawia połączenie”.

To rozwiązanie obniża poziom stresu i obaw u osoby korzystającej z callbacku. Obok pojawia się również informacja “2/3/n naszych konsultantów jest obecnie dostępnych i czeka na twoje połączenie”.

Tego typu zdanie daje potencjalnemu klientowi pełność, że jego działanie nie będzie zbędne i ktoś na pewno do niego oddzwoni.

Podsumowanie.

Zainstaluj CallPage to na stronie, która generuje ruch i sam sprawdź efekty.

Jeśli szukasz sposobu na poprawienie konwersji ze swojej strony internetowej, to skontaktuj się z nami bezpośrednio lub zamów prezentację. 

Autor tekstu: Sergey Butko 
Digital Marketer, współtwórca CallPage i Certifier (infrastruktura do zarządzania cyfrowymi certyfikatami). Uczęstnik listy Forbes 30 Under 30 Europe. Doświadczenie i wiedze zdobywał realizując projekty marketingowe w firmach konsultingowych oraz tworząc strony internetowe po godzinach. Pasjonuje się optymalizacją współczynnika konwersji i inteligentnymi sposobami na generacje leadów.

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • Kup lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy