Case study

Jak firma Kamaz zachęca klientów do bezpośredniego kontaktu za pomocą CallPage?

Jak Orange generuje ponad 400 dodatkowych połączeń sprzedażowych dziennie?

O firmie Kamaz 

kamaz logo

Firma Kamaz to największy rosyjski producent uniwersalnych, specjalizowanych i specjalistycznych ciężarówek oraz autobusów różnych klas i typów. Dealerów i punkty serwisowe Kamaz można znaleźć w wielu miastach Polski. Marka oferuje pojazdy specjalne, komunalne, samochody strażackie i dostawcze oraz nowoczesne ciężarówki z HDS. Usługi Kamaz obejmują również fachowe doradztwo oraz wsparcie w wyborze samochodu dopasowanego do branży, w której działają Klienci firmy. 

 

  • Rozmiar firmy: 50 pracowników,
  • Branża: transport,
  • Kraj: Polska,
  • Wyzwanie: zachęcenie klientów do kontaktu z firmą i zwiększenie liczby telefonów od klientów.

Przyczyny wdrożenia CallPage:

Firma Kamaz zajmuje się sprzedażą specjalistycznych pojazdów m.in. ciężarówek, wozów strażackich czy wywrotek. Decyzja o zakupie tego typu pojazdów musi być przemyślana. Klienci firmy, zanim zdecydują się na zakup, potrzebują profesjonalnego wsparcia doradcy, który odpowie na wszystkie nurtujące ich pytania. Jeśli pierwszy kontakt z firmą przebiegnie pomyślnie, wzrasta szansa, że klient odwiedzi salon, a sprzedawca będzie mógł mu zaprezentować wybrany model na żywo. Dlatego też bardzo ważna jest rozmowa z osobami, które trafiają na stronę internetową i są zainteresowane ofertą. Firma szukała rozwiązania, które zachęciłoby te osoby do kontaktu i jednocześnie takiego, które pozwalałoby na szybkie odbieranie połączeń, aby potencjalni klienci nie musieli czekać na linii.

Screen Kamaz CallPage 1

Screen Kamaz CallPage 3

Screen Kamaz CallPage mobile

źródło: kamazpolska.pl

Zainstalowaliśmy CallPage na stronie internetowej niespełna rok temu i od razu mogliśmy zaobserwować efekty. Po godzinie od instalacji wtyczki, otrzymaliśmy pierwszy telefon. Teraz każdego miesiąca kilkadziesiąt osób wybiera tę formę kontaktu - to dla nas wyraźny sygnał, że warto było zainwestować w CallPage. 
 
Dyrektor Handlowy w Kamaz Polska
Wojciech Traczuk
Dyrektor Handlowy
w Kamaz Polska

Wyniki:

Widget został zainstalowany na podstronach z różnymi modelami pojazdów. Już po godzinie od zainstalowania wtyczki CallPage, firma otrzymała pierwszy telefon od potencjalnego klienta. Po analizie danych okazało się, że użytkownicy chętniej korzystają z kontaktu za pomocą widgetu, niż z zakładki kontaktowej na stronie. Dzięki temu w ciągu miesiąca firma pozyskuje średnio 49 nowych kontaktów (leadów). Rozmowa telefoniczna pozwala na to, aby zaprosić klienta do siedziby firmy, co sprzyja szybszemu domknięciu transakcji. CallPage wykorzystuje reguły scoringowe, za pomocą których analizuje zachowanie odbiorców. Gdy użytkownik powraca na stronę lub przegląda ją przez dłuższy czas - na jego ekranie pojawia się oferta z propozycją oddzwonienia w 28 sekund. W ten sposób firma może kontaktować się z osobami, które naprawdę są zainteresowane ofertą. 

Kluczowe wskaźniki:

  • 2018 rok – data wdrożenia serwisu CallPage na stronach internetowych firmy Kamaz.
  • 49 leadów – średnia liczba udanych połączeń generowanych przez CallPage.
  • 82,1% – udanych połączeń wygenerowanych przez CallPage.
  • 2 pracowników – obsługuje połączenia generowane przez CallPage.

Rozpocznij bezpłatny 7-dniowy okres próbny!

Otrzymuj o 75% więcej konwersji, bez dodatkowych inwestycji w reklamę

Z CallPage korzysta 3200 firmInstalacja zajmuje tylko 5 minut