Explore otherproducts
7 min

10 sposobów na poprawę treści w content marketingu

Jak wycisnąć więcej z treści, które publikujesz? Co zrobić, żeby ludzie je czytali, a co za tym idzie, treści generowały zyski? W CallPage od wielu miesięcy tworzymy ogromną liczbę tekstów i za każdym razem uczymy się czegoś nowego. W artykule przeczytasz m.in. o tym, jak sprawić, żeby odbiorcy kliknęli twoją treść, jak ich zaangażować i co zrobić, żeby teksty były atrakcyjniejsze.

Sergey Butko
08.11.2017

Na podstawie naszych doświadczeń przygotowałem 10 wskazówek, które możesz wykorzystać w twojej firmie do poprawy treści i strategii content marketingowej.

 

1. Popracuj nad tytułem.

Od tytułu zależy, czy ktoś zacznie czytać tekst, czy nie. Najlepiej w tytule zestawić wartość, którą przekazuje dana treść z elementem zaskakującym. Czasami warto postawić na coś kontrowersyjnego lub tzw. tekst clickbaitowy. Ale też bez przesady! Przede wszystkim trzymaj się wartości. 

Przykład chwytliwego tytułu:6 mitów cold callingu, w które wierzysz, choć nie powienieneś. 



 

2. Dodaj lead.

Do każdego artykułu dodaj 2-3 zdania, które wyjaśnią, o co chodzi w danym tekście. To kolejny sposób na zachęcenie odbiorcy do kliknięcia i przeczytania. Lead musi być krótki i konkretny.

JAK POZYSKAĆ 900 LEADÓW ZA POMOCĄ EBOOKA?POBIERZ CASE STUDY

  • DOBRA PRAKTYKA:

Nowy rok to nowe wyzwania dla firm. Zastanawiasz się, w co lepiej inwestować: czy w zwiększanie ruchu, czy w optymalizację współczynnika konwersji? Mamy dla Ciebie 10 praktycznych wskazówek, które pomogą Ci podjąć decyzję!

  • MNIEJ DOBRA PRAKTYKA:

Na pewno gdzieś powstał poradnik idealnego handlowca, który odsłania przed nami wszystkie tajemnice tego zawodu. Niestety, jego poszukiwanie jest jak wyprawa za mitycznym jednorożcem. Pozostają nam więc szkolenia stacjonarne oraz online, na których zdobędziemy wiedzę z zakresu sprzedaży. Ba, możemy nawet skorzystać z poradników video, które mają na celu ukazanie nam najlepszych wzorów zachowań. Warto też zapoznać się z badaniami, które pokazują nam, kiedy i w jaki sposób najlepiej trafić do naszego klienta.


 

 

3. Dodaj unikalne grafiki.

Grafika, którą dodasz do tekstu jest równie ważna, co tekst. Staraj się nie używać ogólnie dostępnych obrazków z banków zdjęć. Warto przygotować ciekawą i przyciągającą uwagę grafikę, która nawiąże do treści wpisu i będzie dopasowana do tytułu.

Przykład:

 

 

4. Dodaj do tekstu bonusy.

Żeby artykuł przyniósł ci zysk, np. w postaci nowych leadów, warto dołączyć do niego  atrakcyjny dodatek (tzw. content pro). Mogą to być: cheklisty, PDF-y, ebooki, które udostępnisz odbiorcom po pozostawieniu danych kontaktowych.

Przykład:

 

źródło: https://www.callpage.pl/blog/generowanie-leadow-za-pomoca-ebooka


 

5. Poproś o komentarz ekspertów z branży.

To skuteczne działanie, które pomoże zbudować zaufanie w oczach czytelników. Ponadto istnieje szansa, że osoba, która udzieliła komentarza, udostępni później materiał w social media. Dzięki temu otrzymasz darmowy zasięg.

Przykład: 

źródło: https://www.callpage.pl/blog/skuteczne-narzedzia-do-pozyskiwania-kontaktow


 

6. Dodaj odniesienia do innych materiałów.

Tekst będzie o wiele ciekawszy, jeśli dodasz w nim kilka linków do innych materiałów. Nie zawsze muszą to być twoje teksty.


 

7. Wykorzystuj cytaty.

Jeden cytat na tekst, czy 3-5 dobrych cytatów na ebook sprawi, że treść będzie bardziej zróżnicowana dla czytelników. Dodatkowo dobrze dopasowany cytat, możne przekazać więcej informacji niż kilka akapitów tekstu.

 

 

8. Zrób krótką animację na podstawie artykułu.

Wyciągnij 5-7 kluczowych przekazów z tekstu i zrób na tej postawie animację. To kolejny sposób, żeby urozmaicić treść i przyciągnąć uwagę odbiorcy.

Do zrobienia anlimacji możesz wykorzystać darmową aplikację: Bitable (przygotowanie filmiku z jej pomocą zajmuje nawet 10 minut).

 

9. Zamieniaj artykuły na ebooki i odwrotnie.

Bardzo często nie wykorzystujemy zasobów treści, które już posiadamy. Tymczasem z 10 dobrych artykułów na jeden temat można zrobić ebooka i opublikować go w formie PDF do pobrania za dane kontaktowe. Ta zasada działa też odwrotnie: z najlepszych części ebooka można zrobić kilka artykułów. 

 


10. Znajdź 10 ekspertów z branży i zrób z nimi wywiady.

Wywiady możesz opublikować na blogu w formie tekstowej, ale także jako podcast lub wideo. Wywiady to ciekawa forma contentu oraz metoda na zwiększenie bezpłatnego zasięgu. 

Podane rozwiązania są proste, ale z doświadczenia wiem, że zdarza się o nich zapominać. Mam nadzieję, że choć jedna podpowiedź okaże się dla Ciebie przydatna i ulepszysz treści w swojej firmie. Powodzenia!

Po dostosowaniu treści zwróć uwagę na konwersję na Twojej stronie internetowej! CallPage wspomaga ją zwiększyć. Zamów spersonalizowaną prezentację lub przetestuj nasze narzędzie za darmo przez 7 dni!

Autor tekstu: Sergey Butko 
Digital Marketer, współtwórca CallPage i Certifier (infrastruktura do zarządzania cyfrowymi certyfikatami). Uczęstnik listy Forbes 30 Under 30 Europe. Doświadczenie i wiedze zdobywał realizując projekty marketingowe w firmach konsultingowych oraz tworząc strony internetowe po godzinach. Pasjonuje się optymalizacją współczynnika konwersji i inteligentnymi sposobami na generacje leadów.

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • Kup lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy