Explore otherproducts
4 min

Raport: Jak polscy dealerzy samochodowi ignorują swoich klientów? Poznaj Lead Response Time

Większość badań dotyczących sprzedaży lub obsługi klienta skupia się na ogólnych zagadnieniach. Jednak to szybkość odpowiedzi na zapytanie klienta ma kluczowe znaczenie dla sukcesu sprzedażowego. Przebadaliśmy Lead Response Time w branży motoryzacyjnej w Polsce. Wyciągnięte wnioski pokazują, że sprzedawcy w branży bardzo wolno odpowiadają na zapytania klientów, tracąc przy tym okazję na zamknięcie transakcji.

Paulina Gołąb
20.11.2018

Lead Response Time to średni czas odpowiedzi, jaki jest potrzebny osobie odpowiedzialnej za sprzedaż, aby skontaktowała się z potencjalnym klientem, czyli osobą, która wysłała zapytanie czy kontakt (Harvard Business Review). 10 minut – tyle czasu ma sprzedawca w branży samochodowej na odpowiedź, aby mieć największe szanse na sprzedaż. Ten współczynnik dotyczy szczególnie zapytań dotyczących zakupu części czy usług serwisowych, ma on również spory wpływ na sprzedaż samochodów.

Nasz raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego na 258 firmach działających w branży motoryzacyjnej. Wybraliśmy trzy kanały komunikacji i sprawdziliśmy, ile czasu zajmuje sprzedawcom odpowiedź na próbę kontaktu ze strony klienta. Wnioski płynące z raportu nie nastrajają pozytywnie. Sprawdź, czy Twoja firma znalazła się w raporcie!


POBIERZ RAPORT

Klient wysyłający wiadomość do sprzedawcy musi czekać średnio prawie 4 godziny na jakąkolwiek reakcję. W większości przypadków po tym czasie nie otrzymuje odpowiedzi na zadane pytanie, a jedynie prośbę o doprecyzowanie zapytania lub informację o przekierowaniu maila do odpowiedniego działu. 

Ale nie skupiajmy się na samych negatywach. Zebrane przez nas dane pokazują, że sprzedawcy samochodów lepiej radzą sobie z obsługą klienta przez telefon, niż poprzez kanały typu mail czy wiadomość na Facebooku. A jak wiadomo, zawsze może być lepiej!

Czytając raport, dowiesz się:

  • jaki jest średni czas odpowiedzi na zapytania klientów w różnych kanałach,
  • które kanały komunikacji są obsługiwane najgorzej,
  • czy autoryzowani dealerzy lepiej obsługują klientów niż sprzedawcy samochodów używanych,
  • czy są szanse na poprawienie słabego Lead Response Time w branży motoryzacyjnej?

Chcesz poznać wszystkie szczegóły badania?
 

Niektóre z firm, które wzięły udział w badaniu:
Volkswagen Berdychowski, Auto Fus – Dealer BMW, BMW Dynamic Motors, BMW Olszowiec, BMW i MINI Zdunek, FordStore Łódź, Grisbi-Tre Grupa Pietrzak, Dan Car Krostoski, Cichy MatMart, Lexus Kraków, Lexus Poznań, Lexus Warszawa-Puławska, Kia Eforia, Komis Tysiak, Toyota Kompińscy, van der car, Lexus Puławska, Opel Jastrzębski Auto Styl, Auto Wola, Opel Dekarczyk, AUTO POINT, Opel BSP, Firma Motoryzacyjna Ligęza, Auto-Center, Hoffmann Auto, Hornet, Interauto – Opel Kraków, MM Cars Lublin, Dealer BMW Sikora, Grupa Wróbel, Autocentrum IM Patecki Kraków, Groupa Pol-Motors, Dealer Mini Premium Arena, Audi Katowice – Noma2, Scan-Partner, SEAT Euromotor, Sieńko i Syn, Porsche Kraków Bronowice, ASV Lider, Toyota Białystok, Toyota Czajka Bytom, Wadowscy Gaj, Wadowscy Kraków, KIA Wadowski, Grupa Wanicki, Wasilewski i Syn – Ełk, Dealer BMW Inchcape, Dealer Mazda Zabrze. 

SPRAWDŹ TEŻ: Marketing w motoryzacji — jak zdobyć więcej klientów w salonie samochodowym?

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • Kup lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy