Explore otherproducts
9 min

Polskie blogi o marketingu – lista 22, które warto śledzić

Jakie polskie blogi o marketingu warto czytać i obserwować? Oto jest pytanie! Jedno jest pewne – marketer musi czytać, żeby się uczyć, inspirować i nadążać za nowościami, które pojawiają się w branży. Zebrałam listę 20 blogów marketingowych, których autorzy piszą o wielu zagadnieniach, od copywritingu, content marketingu, storytellingu, przez SEO, PR, po marketing mody i dóbr luksusowych.

Paulina Jóźwik
24.04.2018

Ten tekst został zaktualizowany w październiku 2020 r.


Lista nie jest kompletna 😉 Będę ją uzupełniać o kolejne miejsca. Czekam więc na Wasze polecenia w komentarzach!

Lista 20 blogów o marketingu

Na pewno znasz niejeden anglojęzyczny blog o marketingu i reklamie. A jak to jest na naszym polskim poletku? Które strony o marketingu warto śledzić? Poniżej przedstawiamy naszą subiektywną listę.

Ogólnie o marketingu

Jacek Kotarbiński

https://kotarbinski.wordpress.com/

Jacek Kotarbiński to autor bestsellerowej książki „Sztuka rynkologii” i jeden ze 100 Najbardziej Inspirujących Osób Polskiej Branży Interaktywnej. Jego blog o marketingu to klasyk, jeśli chodzi o blogi o marketingu w Polsce. Autor działa w branży marketingowej od 1990 roku.

 

Jacek Pogorzelski

http://jacekpogorzelski.pl/

Jacek Pogorzelski to właściciel i dyrektor zarządzający firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leader w BlueFox. Na swojej stronie marketingu pisze m.in. o marketingu miejsc, markach i doświadczeniach klientów.

Branding

Branding Monitor

https://brandingmonitor.pl/

Blog prowadzony przez Krzysztofa Karasia to propozycja dla osób, które szukają bloga o marketingu skupionego na brandingu. Autor regularnie publikuje analizy działań i zmian brandingowych oraz ich wpływu na postrzeganie marek. Konsekwencja i regularność publikacji na tym blogu jest godna podziwu. Brawo dla autora!

 

Blog Brandoholika

https://sznitowski.pl

Kolejny blog o marketingu, który kładzie nacisk na temat brandingu. Jego autorem jest Maciej Sznitowski, który, jak sama nazwa blog wskazuje, nazywa się brandoholikiem. 10 lat doświadczenia, ponad 300 projektów. Te liczby mówią same za siebie. Ten blog jest napakowany praktycznymi poradami na miarę eksperta.
 

Marketing internetowy

Sprawny Marketing

https://sprawnymarketing.pl/

home

Ten blog o marketingu oferuje wiedzę od wielu autorów na temat szeroko pojętego marketingu w internecie m.in. o content marketingu, social media, SEO, reklamie PPC. To adres, do którego warto zaglądać regularnie. Oprócz bloga polecam fanpage Sprawnego Marketingu, gdzie co tydzień w poniedziałek odbywają się live’y z podsumowaniem marketingowym tygodnia.

 

Marketing B2B

https://b2b-marketing.pl/

Blog o marketingu prowadzony przez Igora Bielobradka – specjalisty, który pomaga firmom B2B m.in. w zakresie content marketingu i generowania leadów. To najbardziej rzetelny blog o marketingu B2B w Polsce i kopalnia informacji zarówno dla wszystkich osób, które stawiają pierwsze kroki, jak i tych, którzy działają od dawna w tym segmencie rynku.

Warto tutaj zaglądać, ponieważ wiedza, którą można pozyskać również na zagranicznych blogach, jest tutaj przefiltrowana przez praktyka, który działa w Polsce. Dodatkowo autor wraz z Wiktorem Łyczko prowadzi świetny podcast pt. „Rozmowy B2B”.


 

 

SEO i marketing internetowy

Szymon Słowik

https://www.szymonslowik.pl/blog-marketingowy/

Szymon Słowik kojarzony jest przede wszystkim z SEO, ale pisze również o zagadnieniach związanych z content marketingiem. Jego blog marketingowy to treści zarówno dla ekspertów, jak i osób rozpoczynających swoją przygodę z reklamą czy pozycjonowaniem. Znajdziecie tam wiele przydatnych i obszernych wpisów, np. dotyczących analizy contentowej, czy też dobrych i złych praktyk SEO. Przydatna wiedza szczególnie dla osób mniej zaawansowanych, które samodzielnie realizują różne działania marketingowe.


 

 

PR i content marketing

Prowly Magazine

https://prowly.com/magazine/pl/

Blog marketingowy firmy Prowly to jedna z najprężniej działających maszyn content marketingowych w Polsce, a wszystko za sprawą jego redaktorki, czyli Edyty Kowal. Znajdziecie tutaj wiedzę na temat content marketingu i PR-u od polskich i zagranicznych specjalistów. Posiada wersję anglo- i polskojęzyczną.

 

Content Espresso

http://contentespresso.pl/releases/content

To młodziutki serwis o content marketingu, który jest jednocześnie stroną internetową cyklu spotkań branżowych Content Espresso organizowanych przez Edytę Kowal (Prowly), Magdalenę Urbaniak (Brand24), Małgorzatę Walendziewską (indaHash) i Anię Mościcką (Agencja Whites).

Jeśli nie możecie wybrać się do Warszawy na spotkanie, to właśnie tutaj znajdziecie podsumowanie wiedzy przekazanej przez prelegentów. Organizatorki zapraszają naprawdę ciekawych praktyków, których nie często spotkamy na łamach branżowych magazynów. To po prostu dobry i wartościowy content do przeczytania przy kawie. Oby blog rozwijał się dalej!


 

PR w kulturze

W niedoczasie

http://wniedoczasie.pl/

Blog Grzegorza Jędrka to świeżak w branżowej blogosferze marketingowej, ale warto zaglądać, bo autor pisze o niszowym temacie, czyli o promocji i marketingu w kulturze. Dzieli się także praktycznymi radami, np. „Jak wypromować grupę na Facebooku”?. Zawodowo specjalista ds. komunikacji zewnętrznej w Ośrodku Brama Grodzka w Lublinie. Jednym słowem, autor ma styczność z kulturą na co dzień. Mam nadzieję, że wejścia z tej listy zmotywują go do częstszych publikacji 😉

 

Content marketing

Whitepress

https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/content-marketing-polska-blog

Blog firmy Whitepress zawiera ogromną bazę artykułów na temat content marketingu, ale znajdziecie tam również wiedzę na temat influencer marketingu, SEO, copywritingu, social media, reklamie natywnej i innych.


 

Reklama

Maltreting

http://www.maltreting.pl/

Autor tego bloga przygląda się materiałom reklamowym mniej i bardziej znanych firm i pisze o nich… źle. Krótko mówiąc, to blog o marketingu i reklamie, który sporo uwagi poświęca absurdom i nieścisłościom w reklamie. Warto tu zaglądać przede wszystkim dlatego, żeby krytycznym okiem przyjrzeć się komunikacji prowadzonej przez marki.


 

Social media

Monika Czaplicka

http://czaplicka.eu/pl/

Blog marketingowy dla wszystkich osób, które prowadzą działania w mediach społecznościowych i chcą się zabezpieczyć przed kryzysami. Wiadomo, że zdecydowanie lepiej czyta się o problemach innych, niż przeżywa własne. Jednak lektura tekstów Moniki Czaplickiej to nie tylko śmianie się z błędów innych. Warto je czytać, żeby zapobiegać kryzysom i wiedzieć, co zrobić w razie wpadki.


 

Sotrender

https://www.sotrender.com/blog/pl/

To miejsce, na które prędzej czy później trafi każdy, kto prowadzi kanały w social media. Sotrender, czyli narzędzie do analizy działań prowadzonych w mediach społecznościowych, na blogu marketingowym publikuje raporty i zestawienia najlepszych profili na Facebooku, Instagramie i Twitterze. Lektura dla wszystkich ogarniaczy social media.

Rysuję fejsbuki

https://rysujefejsbuki.pl/

Jedyny rysunkowy blog o social media w Polsce prowadzony przez Tomasza Brusika. Autor sam o sobie pisze, że żyje mediami społecznościowymi i coś w tym jest, bo jego wpisy są zawsze aktualne.

Oprócz humorystycznych obrazków znajdziecie tam również świetne poradniki np. o tym, jak estymować wyniki na Facebooku albo jak utrzymać porządek na koncie reklamowym Facebooka. Warto zajrzeć!


 

Blog PublBox

https://blog.publbox.com/

Ekipa ekspertów ds. marketingu z całego świata. Blog  marketingowy stworzony dla biznesu, blogerów, organizacji pozarządowych, specjalistów social media i wszystkich, którzy pragną poznać podstawy social media marketingu, nauczyć się skutecznie budować markę w sieciach społecznościowych. Znajdziesz tu wszystko – historii, lajfHaki, lektury oraz niezbędne porady.


 

Copywriting i reklama na Facebooku

Artur Jabłoński

https://arturjablonski.com/

Blog, który porusza różne zagadnienia związane z marketingiem. Najbardziej jednak (chyba) kojarzony jest z copywritingiem i marketingiem na Facebooku. Prostota w komunikacji to największa zaleta bloga Artura Jabłońskiego, ale jak najbardziej w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Blog zawiera dużo przydatnych wpisów, praktycznych wskazówek, instrukcji, np. Jak założyć fanpage na Facebooku?, Jak pisać teksty na stronę internetową? Nie ma tu gadulstwa – tylko konkret!


 

Storytelling i budowanie marki

Paweł Tkaczyk

https://paweltkaczyk.com/

Kolejna pozycja na liście blogów marketingowych, której raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. Paweł Tkaczyk pisze głównie o opowiadaniu storytellingu, budowaniu silnych marek i grywalizacji. Pozycja obowiązkowa!


 

E-mail marketing

Freshmail

https://freshmail.pl/blog/

Jeden z największych blogów marketingowych o e-mail marketingu w Polsce. Może się wydawać, że o tej dziedzinie napisano już wszystko, ale ekipa Freshmaila wciąż zaskakuje, tworząc kolejne przydatne treści. Polecam!


 

Sprzedaż i marketing

Bartosz Majewski

https://bmajewski.wordpress.com/

Blog Bartosza Majewskiego jest skromny pod względem wizualnym, wpisy pojawiają się rzadko, ale naprawdę warto czekać na każdy artykuł. Autor pisze o sprzedaży i marketingu, ale znajdziecie tam również wskazówki na temat zakładania biznesu, czy pracy w startupie.


 

Marketing premium

Dominika Trawka

http://marketingpremium.pl

Dominika Trawka to założycielka firmy Luxury Consulting Online. Na swoim blogu marketingowym pisze o biznesie i marketingu marek luksusowych, regularnie śledzi i opisuje kampanie największych marek. Jeśli ten temat jest Wam bliski – biegnijcie czym prędzej na tego bloga.


 

Więcej niż marketing

Natalia Hatalska i hatalska.com

https://hatalska.com

Natalia Hatalska – specjalistka komunikacji, która swoją uwagę poświęca technologiom. Na jej stronie, która nie jest tylko blogiem marketingowym, przeczytasz zarówno o AI w biznesie, znajdziesz Mapę Trendów (technologicznych, społecznych, środowiskowych), czy dowiesz się więcej o wydarzeniach poświęconych designowi. 

 

Marketing modowy

Olka Kaźmierczak i Fashion PR Talks

http://olkakazmierczak.com/blog

http://fashionprtalks.pl/teksty

Olka Kaźmierczak – każdy kto pracuje w polskiej branży mody powinien znać imię i nazwisko założycielki Fashion PR Talks, czyli pierwszej akademii biznesu fashion w Polsce. Autorka pisze głównie o strategii i budowaniu marek w branży fashion&lifestyle. Niestety publikuje bardzo rzadko, ale warto zajrzeć do archiwalnych wpisów, zarówno na blogu autorskim, jak i na blogu Fashion PR Talks.

 

Polecam również listę ponad 30 ekspertów marketingu, gdzie znajdują się również rekomendacje ciekawych blogów.

A jakie polskie blogi o marketingu Wy czytacie? Dajcie znać w komentarzu!

Szukasz sposobów na poprawienie konwersji Twojej strony? Wypróbuj CallPage!

Zamów spersonalizowaną prezentację lub przetestuj nasze narzędzie za darmo przez 7 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • Kup lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy