Chociaż forma przekazu, jaką jest podcast, jest już znana od ponad 10 lat, w ostatnim czasie zdaje się ona przeżywać prawdziwy renesans popularności. Wystarczy spojrzeć na Stany Zjednoczone. Tam 75% dorosłych jest świadomych istnienia podcastów, a 55% Amerykanów słuchało jakiegoś typu podcastu w 2020 r. Ogólna liczba słuchaczy podcastów w tym kraju sięga 88 milionów.
Nie mniej imponujący jest także fakt, że prognozy wskazują, iż liczba słuchaczy podcastów przekroczy w 2023 roku 160 milionów po wzroście o około 20 milionów każdego roku (źródło).
10 podcastów marketingowych, których warto słuchać
- Marek Jankowski - Mała Wielka Firma.
- Paweł Sala - Email [i] Marketing Podcast.
- CallPage - Marketing Marathon Podcast.
- Jacek Kłosiński Podcast.
- Greg Albrecht - Wszystkie Twarze Biznesu.
- Maciej Buś - Klientomania.
- Margo Leads.
- Rozmowy B2B Igor Bielobradek.
- Agata Chmielewska - Firma on-line.
- Kacper Skoczylas - Marketing Manager 2.0 Podcast.
Ten artykuł został zaktualizowany w listopadzie 2020 r.
Amerykański boom na podcasty zdaje się docierać także do Polski. Niezależnie od tego, czy szukamy porady i inspiracji dotyczących zdrowego żywienia, aktualności kulturalnych czy wychowania dzieci - z pewnością znajdziemy kilka rodzimych podcastów, w których eksperci z danych dziedzin odnoszą się do tych zagadnień.
Nie inaczej jest z branżą marketingową. Oto zestawienie 11 podcastów marketingowych w języku polskim, które dotykają różnych dziedzin marketingowej materii. Każdy młody adept, jak i doświadczony ekspert od generowania leadów, budowania strategii i kreowania korzystnego wizerunku powinien znaleźć tu coś dla siebie.
Marek Jankowski - Mała Wielka Firma
Cykl Marka Jankowskiego to dla wielu polskich twórców podcastów marketingowych (i nie tylko) wzór do naśladowania. Jego przygoda z podcastami marketingowymi zaczęła się w 2009 roku, kiedy to powstały pierwsze odcinki mające być pierwotnie dodatkiem do książki Jankowskiego - pod tytułem właśnie “Mała Wielka Firma”.
Ciekawostkę stanowi fakt, że “ojcem chrzestnym” i późniejszym współprowadzącym podcastu był specjalista od budowania marki i storytellingu - Paweł Tkaczyk. To właśnie on, wiedząc o radiowej przeszłości Marka (niegdyś pracował m.in. w Radiu Wrocław czy RMF-ie) przybliżył mu nowe i wówczas mało jeszcze popularne w Polsce zjawisko podcastingu.
Dziś cykliczne audycje MWF stanowią już 336 odcinków rozmów z przedsiębiorcami, marketingowcami i ludźmi internetu. W 2017 roku w wywiadzie dla “Marketing i Biznes” Jankowski ujawnił, że jego podcast słucha i pobiera około 50 tys. osób miesięcznie.
Link do podcastu:
Paweł Sala - Email [i] Marketing Podcast
Marketingowy podcast CEO FreshMaila - Pawła Sali jest wystartował na początku 2018 roku i zakończył się w 2019, jednak mimo braku kontynuacji może nadal być sporym źródłem wiedzy. Często, zgodnie z nazwą, rozmowy zahaczają o tytułowy email marketing, jednak spektrum jest znacznie szersze.
Mowa jest bowiem o skutecznym łączeniu różnych narzędzi marketingowych, a także o zagadnieniach takich, jak budowanie biznesu online, ecommerce, influencer marketing czy ostatnio również zagadnienia dotyczące kultury organizacji.
Link do podcastu:
http://www.pawelsala.pl/podcast/
CallPage - Marketing Marathon Podcast
Seria podcastów o marketingu i sprzedaży, które pomogą rozwinąć Twoją firmę. Odcinki poświęcone są zarówno kontaktowi z klientem, jak i trendom branżowym.
Goście Marketing Marathon opowiadają m.in. o tym, jak influencer marketing przekłada się na zyski firmy czy jak budować strategię customer experience.
Link do podcastu:
https://www.callpage.pl/marketing-marathon-podcast
Listen to "[PL] #MMP004 | Anna Kreiser | Customer Experience - Jak wejść w buty klienta?" on Spreaker.
Jacek Kłosiński Podcast
Główną misją marketingowego podcastu Jacka Kłosińskiego jest pomoc innym w kreatywnej pracy, a także przedstawianie odbiorcom narzędzi oraz rozwiązań, które ułatwiają sprawne działanie i czynią je przyjemniejszym.
W ostatnich odcinkach cyklu, wraz z gośćmi poruszane były tematy takie jak nauka projektowania, pobudzanie kreatywności, czy przygotowanie skutecznej oferty lub case study.
Link do jednego z odcinków podcastu:
https://klosinski.net/lepsze-zlecenia/
Listen to "PwKP 008: Jak zrobić dobrą ofertę" on Spreaker.
Greg Albrecht - Wszystkie Twarze Biznesu
“Greg Albrecht Podcast: wszystkie twarze biznesu” przedstawia sylwetki polskich przedsiębiorców, którzy zbudowali swój biznes od zera. Rozmowy mają na celu przybliżenie słuchaczom sposobu myślenia tych osób.
Tego, jaką drogę przeszli i jakie rozwiązania w ich przypadku okazały się skuteczne, a jakie nie. Ponadto mamy okazję poznać gości podcastu od nieco bardziej prywatnej strony. Dowiedzieć się, jak radzą sobie ze stresem czy też, w jaki sposób spędzają swój wolny czas.
Link do podcastu:
https://gregalbrecht.io/pl/podcast/
Listen to "#26 Michał Borkowski - Brainly: od pomysłu z liceum do 100 milionów użytkowników miesięcznie" on Spreaker.
Maciej Buś - Klientomania
Jak mówi sama nazwa, blog prowadzony przez Macieja Busia to miejsce, gdzie poruszany jest temat skutecznej komunikacji z klientami. “Jak poradzić sobie z trudnym klientem?”, “Jak sobie zrobić seksowny głos” (sic!) czy “Kiedy pokochamy telemarketing” to tylko trzy z przeszło 50 zagadnień poruszanych w odcinkach tego podcastera, który sam przedstawia się jako “bardzo empatyczny, ale i wymagający klient”.
Link do podcastu:
https://klientomania.pl/podcast/
Margo Leads
Margo Leads to podcast, którego autorka skupia się na wskazywaniu działań marketingowych, których stosowanie powinno przynieść pożądane, a nawet ponadprzeciętne efekty.
Sama Margo specjalizuje się w automatyzacji marketingu. Jej specjalnością jest wdrażanie lejków sprzedażowych dla firm.
Rozmowy B2B Igor Bielobradek
Igor Bielobradek to doświadczony ekspert w dziedzinie marketingu B2B, specjalizujący się w content marketingu, generowaniu leadów i marketing automation.
W rozmowie z jego gośćmi nigdy nie brakuje odniesień do najnowszych trendów i ich konfrontacji ze specyfiką komunikacji w segmencie firma-firma.
Link do podcastu:
https://b2b-marketing.pl/category/podcast-2/
Agata Chmielewska - Firma on-line
Cykl audycji “Firma on-line” Agaty Chmielewskiej to rozmowy o biznesie, marketingu i rozwoju w internecie.
Ten podcast marketingowy jest szczególnie ukierunkowany na tych, którzy szukają efektywnych rozwiązań dotyczących zarządzania swoją firmą, rozwinięcia działalności w internecie oraz wykorzystania nowych mediów do zwiększenia swoich przychodów.
Link do podcastu:
https://achmielewska.com/podcast/
Kacper Skoczylas - Marketing Manager 2.0 Podcast
Ten marketingowy podcast marketera ze Szczecina, który jest także organizatorem tamtejszych “Czwartków social media” stworzony został z myślą o menedżerach marketingu, którzy chcą być na bieżąco z najnowszymi trendami i działać jeszcze skuteczniej.
Jak przekonuje sam Kacper w opisie swojego podcastu, zarówno doświadczeni eksperci, jak i młodzi adepci marketingu powinni znaleźć w nim coś dla siebie.
Link do podcastu:https://www.kacperskoczylas.pl/podcast-marketingowy/
Podcasty świetnie “wstrzeliły się” moment, gdy oczy wielu ludzi są chronicznie przemęczone od nadmiernego patrzenia w ekrany laptopów czy smartfonów. Można ich słuchać w ruchu - spacerując czy biegając lub w trakcie podróży samochodem. Można śmiało przypuszczać, że mimo wzrostu popularności, złote lata tej formy komunikacji są wciąż przed nami.
Jakich podcastów marketingowych po polsku i angielsku słuchacie? Podzielcie się linkami w komentarzach.
Konwertuj ruch na stronie, który pojawia się dzięki działaniom takim jak nagrywanie podcastu. Korzystając z CallPage zaproponuj użytkownikom natychmiastową rozmowę z konsultantem. Zamów spersonalizowaną prezentację lub przetestuj nasze narzędzie za darmo przez 7 dni!