Explore otherproducts
8 min

Oddzwonimy w 28 sekund – zalety korzystania z CallPage

Każdy biznes potrzebuje odpowiednich narzędzi, aby dalej się rozwijać. Zarówno mała firma usługowa, działalność freelancerska, jak i duży sklep internetowy mogą skorzystać z rozwiązań oferowanych przez serwis CallPage. Dowiedz się skąd wzięło się nasze flagowe 28 sekund i jak pomagamy firmom poprawić wyniki sprzedaży.

Sergey Butko
09.07.2017

 

CallPage to nowoczesne wsparcie tradycyjnego modelu komunikacji. W zależności od specyfiki biznesu, może mieć zastosowanie sprzedażowe, posprzedażowe lub serwisowe.

Dzięki CallPage klienci w łatwy i szybki sposób uzyskują informacje niezbędne do podjęcia decyzji zakupowej, otrzymują wsparcie posprzedażowe lub mogą prosić o pomoc w sytuacjach awaryjnych.

Przeczytaj na czym polega skuteczność hasła „oddzwonimy w 28 sekund” i wtyczki CallPage.

Co to jest CallPage?

CallPage to wtyczka do zainstalowania na stronie internetowej. Pozwala na oddzwanianie do odwiedzających stronę www w 28 sekund i zamianę ich na zadowolonych klientów.  W jaki sposób narzędzie realizuje obietnicę „oddzwonimy do ciebie w 28 sekund”?

CallPage widget.webp

Przeczytaj też: Jak przygotować firmę na test Callpage - w trzech prostych krokach

Jak CallPage zwiększa współczynnik konwersji?

Celem każdej strony internetowej jest zrealizowanie określonej konwersji lub grup konwersji. Może się do niej zaliczać zakup produktu, dodawanie rzeczy do koszyka, pobranie aplikacji, rejestracja na wydarzenie lub zapis do newslettera. Istnieje wiele różnych rodzajów konwersji. Łączy je jedno. Każdy przedsiębiorca chce, żeby konwersji było jak najwięcej, ponieważ to od nich zależy sprzedaż.

Sposobów na poprawienie współczynnika konwersji również jest bardzo dużo. Może to być optymalizacja formularzy, dopracowanie call to action, segmentowanie ruchu i dopasowanie treści strony do tych segmentów, testy a/b, zatrzymywanie użytkowników na stronie itd. Jednym ze sposobów na zwiększenie współczynnika konwersji jest wykorzystanie narzędzia CallPage i obietnica kontaktu, np. „zostaw numer, oddzwonimy 59 sekund”.

Często słyszę w czasie rozmów handlowych przeprowadzanych przez naszych sales managerów:

Jak taka mała słuchawka, która obiecuje „Zostaw numer, oddzwonimy w 28 sekund”, pozwoli mi przyciągnąć więcej klientów i poprawić konwersję?

O skuteczności CallPage przemawiają cztery kluczowe elementy, które mogą zwiększyć konwersję na stronie www, landing page lub w sklepie internetowym.

Bardziej efektywny formularz i CTA

Formularz na stronie jest jednym z kluczowych elementów wpływających na współczynnik konwersji. Ale co widzimy w większości formularzy na stronach internetowych?

Zwykle komunikat brzmi mniej więcej tak: „Zostaw swoje dane, a odezwiemy się w ciągu 24 godzin”. Takie komunikaty każdy z nas widzi setki razy. I to prawie codziennie.

A teraz wyobraź sobie, że przeglądasz dwie strony z podobną ofertą. Formularz kontaktowy na jednej z nich zawiera typowy komunikat z obietnicą odpowiedzi w 24 godziny (albo nawet mniej). Na drugiej bije do Ciebie tekst „Oddzwonimy w 28 sekund”.

Nie trzeba zaawansowanej analityki, żeby powiedzieć, który formularz jest lepszy. Nikt nie lubi czekać. To logiczne.

Oczywiście obok logiki są statystyki oraz badania, który robiliśmy przed wypuszczeniem CallPage na rynek. Ich wyniki regularnie potwierdzają się w obserwacjach naszych klientów. Wizualizacja tych statystyk wygląda następująco:

Zrzut ekranu 2023-08-07 o 15.30.08.webp

Wniosek: Im krótszy czas kontaktu oferujemy w formularzu, tym większy współczynnik konwersji konkretnego formularzu.

Nietypowa i wzbudzająca ciekawość obietnica

Dlaczego akurat „Oddzwonimy w 28 sekund”? To proste – żeby wzbudzić ciekawość! Gdy klient widzi, że oferujecie mu kontakt w 28 sekund, zaczyna się zastanawiać: „Czy naprawdę oddzwonią?”, „Czy wyrobią się tak szybko?” itd.

Właśnie dlatego proponujemy kontakt w ciągu 28 sekund, a nie 30 czy 60 (chociaż klienci oczywiście mogą spersonalizować ten czas i wybrać opcję „Oddzwonimy w 30 sekund” lub „Zostaw numer, oddzwonimy w 59 sekund”).

Klienci zastanawiają się, skąd się wzięła taka liczba. Wydaje im się, że to bardzo krótki okres czasu, dlatego postanawiają rzucić firmie wyzwanie i sprawdzić, czy faktycznie jej pracownik oddzwoni w 28 sekund. Licznik, który odlicza sekundy, gdy klient czeka na połączenie, ma za zadanie zwiększyć tę atmosferę rywalizacji.

Efekt?

  • Ludzie z większą chęcią zostawiają numer, bo taka ludzka natura. Nasze zainteresowanie wzbudzają rzeczy, których nigdy wcześniej nie widzieliśmy.
  • Ludzie z ciekawością czekają telefon od pracownika Twojej firmy. Patrzą na licznik CallPage i czekająm aż do nich zadzwonisz i przedstawisz ofertę. Serio. Jak już wspomniałem, Nasi klienci mają możliwość dostosowania komunikatu do swojej strony, dzięki czemu jeszcze lepiej mogą wykorzystać ludzką ciekawość.
     

Na przykład:

Screenshot 2024-02-27 at 13.54.51.webp

Automatyczne wyświetlanie widgetu w odpowiednim momencie

Oprócz tego, że użytkownik odwiedzający stronę może sam kliknąć na ikonę, widget CallPage sam wyświetla pop-up niektórym użytkownikom. Na przykład, kiedy użytkownik próbuje zamknąć stronę, nasz system wyświetla okienko z komunikatem: „Już uciekasz? Zostaw swój numer i oddzwonimy do Ciebie w 28 sekund!”.

Jeśli osoba ta znajduje się na stronie i przewija jej treść przez jakiś dłuższy okres czasu, pojawia się komunikat: „Nie możesz znaleźć potrzebnej informacji? Zostaw numer, oddzwonimy w 28 sekund i wszystko wyjaśnimy!”.

Oczywiście niektórzy uważają, że pop-upy mogą denerwować osoby odwiedzające stronę i decydują się na wyłączenie algorytmów automatycznego pokazywania. Z naszych statystyk wynika jednak, że ponad 55% rozmów odbywanych przez klientów jest generowanych dzięki algorytmom automatycznego pokazywania okienka.

Podsumowując: Algorytm pozwalający naszemu narzędziu na wyłapywanie potencjalnych klientów skłonnych ulec CTA „Oddzwonimy do ciebie w 28 sekund” jest jednym z elementów, które sprawiają, że CallPage zwiększa konwersję.

Szybszy kontakt = więcej leadów zamienionych w klientów

Chodzi o tzw. pojęcie Lead Response Time, czyli czas, który minął od chwili, w którym potencjalny klient się do ciebie zgłosił, do momentu, w którym się z nim skontaktowałeś.

Im szybciej zareagujesz na nowego leada, tym większa szansa na to, że zostanie on twoim klientem. Potwierdzają to różne badania i statystyki, np. badanie przeprowadzone w 2007, 2012 i 2014 roku przez Insidesales.com na próbie 14 061 firm z USA. Pokazuje ono, że firmy, które odpowiadają na nowe leady w ciągu 5 minut, mają prawie sto razy większą szansę na przesunięcie tego kontaktu do kolejnego etapu lejka sprzedażowego.

Screenshot 2024-02-27 at 13.54.56.webp

Badania pokazują również, że rozmowa telefoniczna jest najskuteczniejszą metodą obrabiania zgłoszeń od nowych leadów – znacznie lepszą od emaila.

Podsumowując, CallPage zwiększa współczynnik konwersji, ponieważ:

  • Oferuje odwiedzającym obiektywnie lepsze call to action i wygodniejszy formularz.
  • Pozwala na zaoferowanie odwiedzającym ciekawszego i bardziej działającego na emocje call to action: „Oddzwonimy w 28 sekund”.
  • Samodzielnie wykrywa potencjalnych klientów.
  • Pomaga błyskawiczne obrabiać nowe kontakty, dzięki czemu zwiększa konwersję i napędza sprzedaż.

Zalety korzystania z CallPage

Znasz już odpowiedź na pytanie „CallPage – co to?” Zatem, dlaczego warto korzystać z naszego narzędzia?

Wygodny sposób komunikacji

Telefon należy do podstawowych form kontaktu wybieranych przez klientów. Instalując na stronie firmowej widget CallPage, dajesz klientom możliwość bezpośredniej rozmowy. Wystarczy, że zostawią numer kontaktowy w formularzu, a błyskawicznie otrzymają telefon zwrotny od konsultanta z Twojej firmy – nawet w 28 sekund!

Oszczędność czasu

Dzięki usłudze CallPage ani klienci, ani Twoi pracownicy nie muszą tracić czasu na żmudne pisanie maili czy czatowanie. Klienci szybko i wygodnie skontaktują się z Tobą, nie ponosząc żadnych kosztów za połączenie.

Szybkie reagowanie

Klienci nie lubią czekać, szczególnie gdy mają problem. Kontakt telefoniczny pozwala na błyskawiczne rozwiązywanie trudności. Dzięki bardzo dobrej widoczności widgetu CallPage na stronie firmowej, klient może szybko zgłosić awarię. Odpowiadając bez zbędnego czekania, zyskujesz w oczach klientów. Zrealizowanie obietnicy „Oddzwonimy do ciebie w 28 sekund” sprawia, że zyskujesz w oczach klientów.

Niższe koszty obsługi klienta

Nieskomplikowane procesy, oddzwanianie w 28 sekund i rozwiązywanie problemów od ręki to krótszy czas pracy. To przekłada się na ograniczenie zatrudnienia w dziale obsługi klienta i redukcję kosztów w firmie.

Budowanie relacji

CallPage to najlepszy sposób na rozpoczynanie rozmowy z każdą osobą, która tylko przegląda Twoją stronę. Wyskakujący widget z propozycją błyskawicznej darmowej rozmowy miło zaskakuje odwiedzających stronę. To wywołuje pozytywne emocje i może wpłynąć na decyzję zakupową klienta oraz na poziom jego zadowolenia.

Pozyskiwanie potencjalnych klientów


Ustawienia widgetu CallPage pozwalają na automatyczne wykrywanie potencjalnych klientów odwiedzających Twoją stronę firmową. Oferując im połączenie telefoniczne, zdobywasz ich dane kontaktowe. Nawet jeśli od razu nie skorzystają z Twoich usług lub nie kupią Twoich produktów, możesz nawiązać z nimi relacje i wrócić z ofertą w bardziej odpowiednim czasie.

Lepsze zrozumienie potrzeb klienta

Bezpośrednie rozmowy z klientami pozwolą rozwiać wszelkie wątpliwości i lepiej zrozumieć ich potrzeby. Aktywnie dopytując, możesz dowiedzieć się od klientów czegoś, czego wcześniej nie wiedziałeś o Twojej firmie, usługach, produktach, klientach. To może pomóc lepiej dopasować ofertę i zbudować lojalność klientów wobec Twojej firmy.

Zwiększenie sprzedaży

Nie wszyscy odwiedzający stronę sprzedażową kupują. Kiedy potencjalny klient zamówi przez widget CallPage rozmowę z przedstawicielem firmy, pracownik wybranego działu, np. sprzedaży, zostaje z nim automatycznie połączony. Widget CallPage pomaga zamienić odwiedzających stronę firmową w kupujących – zwiększa konwersję na stronie, co przekłada się na ROI i zwiększenie sprzedaży.

Zmniejszenie liczby zwrotów

Kontakt poprzez CallPage daje klientom możliwość uzyskania natychmiastowej odpowiedzi. Dzięki temu klient już na etapie kompletowania zamówienia rozwiewa swoje wątpliwości i bardziej świadomie podejmuje decyzję o zakupie, np. w sklepie internetowym.

Możliwości analityczne

Dzięki informacjom dostępnym w panelu konta CallPage, można dowiedzieć się m.in. na której podstronie klient przebywał, kiedy zamówił połączenie zwrotne. Takie dane, jak i pozostałe statystyki, a także nagrania rozmów są szczególnie pomocne dla pracowników działu handlowego.

Dostosowanie do urządzeń mobilnych

Jeśli Twoja strona firmowa nie jest responsywna, nie musisz tracić pieniędzy na jej zmianę. Widget CallPage jest zawsze dobrze widoczny na każdym urządzeniu mobilnym. Instalując go na swojej stronie, dajesz klientom możliwość wygodnego kontaktu telefonicznego.

 Najważniejsze funkcje wtyczki

Jeśli nie korzystasz jeszcze z CallPage, z pewnością zechcesz mieć te funkcje na swojej stronie internetowej!

Opcja „Oddzwonimy w wybranych godzinach”

Jeżeli twój potencjalny klient nie może rozmawiać teraz i nie skorzysta z opcji „Oddzwonimy w 28 sekund”, CallPage proponuje mu kontakt telefoniczny w późniejszym terminie. W wybranym przez klienta terminie CallPage połączy go automatycznie z menedżerem twojej firmy – a 5 minut wcześniej wyśle mu SMS informujący o zbliżającej się rozmowie.

Zbieranie numerów po godzinach pracy

Ponad 50% ludzi odwiedza twoją stronę internetową, kiedy ciebie nie ma w biurze lub nie możesz odebrać telefonu i udzielić informacji potencjalnemu klientowi. CallPage pozwala zbierać numery telefonów twoich potencjalnych klientów, informując ich o tym, że nie ma cię w biurze i proponując im dogodny termin kontaktu telefonicznego.

Spersonalizowany SMS po rozmowie

Po każdej rozmowie potencjalnego klienta z twoją firmą, CallPage wyśle mu SMS z podziękowaniem. Można wysłać je z numeru, który będzie widoczny u klienta jako nazwa twojej firmy.

Edytowanie stylów CSS

Dzięki możliwości edytowania CSS, możesz dowolnie zmieniać wygląd widgetu, dopasowując go do swojej strony internetowej.

Spersonalizowany tekst i podpowiedź

Możesz ustawić spersonalizowany tekst w okienku, który będzie maksymalnie odpowiadać potrzebom twojego biznesu.

Funkcja Exit PopUp

CallPage śledzi zachowanie użytkownika na stronie i pokazuje mu komunikat w najlepszym momencie zanim opuści stronę.

CallPage – przykłady zastosowania hasła „oddzwonimy w 28 sekund”

Chcesz zobaczyć CallPage w akcji? Poniżej znajdziesz przykład wykorzystania wtyczki na stronie internetowej.

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych przez sklep internetowy Centrum Druku (case study z 2017 r.)

  • Problem do rozwiązania:

Centrum Druku posiada bogaty i specjalistyczny asortyment urządzeń drukujących dla domu i biura. Dlatego też klienci często potrzebują pomocy doradcy przy wyborze odpowiedniego produktu.

  • Wdrożenie wtyczki:

Firmie zainstalowała CallPage w ciągu kilku dni i już po ok. 60 minutach korzystania z narzędzia otrzymała pierwszy telefon sprzedażowy. W ciągu pierwszych 2 tygodni ponad 400 osób wybrało tę formę kontaktu, czyli telefon zwrotny w 29 sekund. Klienci byli pozytywnie zaskoczeni taką możliwością. 

  • Rozwiązanie problemu:

Zainstalowanie aplikacji CallPage na stronie głównej umożliwiło potencjalnym klientom szybki kontakt bezpośrednio z firmą. Doradca oddzwania do zainteresowanej osoby w ciągu 29 sekund, a podczas rozmowy może odpowiedzieć na wszystkie pytania, doradzić i przekonać odbiorcę do zakupu. Dzięki takiej taktyce, Centrum Druku nie traci najbardziej zainteresowanych zakupem osób, które trafiają na stronę internetową. 

  • Wyniki:

Obecnie Centrum Druku pozyskuje za pomocą aplikacji ponad 900 telefonów sprzedażowych w skali miesiąca.

Przykład wykorzystania wtyczki CallPage na stronie internetowej, źródło: Centrum Druku

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage

za darmo przez 14 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • Kup lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy