Explore otherproducts
5 min

Generowanie leadów B2B - 9 świetnych narzędzi

Generowanie leadów, definiowane jako działanie lub proces identyfikacji i pozyskiwania potencjalnych klientów dla produktów lub usług komercyjnych, jest ważną częścią pracy każdego specjalisty marketingu czy sprzedaży. Aby móc generować leady, marketer lub sprzedawca muszą najpierw zidentyfikować swoich idealnych nabywców, dowiedzieć się, gdzie ich znaleźć, a następnie zaplanować i prowadzić odpowiednią komunikację z potencjalnymi klientami.

Bogdan Tyskyy
18.08.2020

Wyzwania w generowaniu leadów B2B

W obliczu rozwoju kanałów komunikacji online wyzwań związanych z ciągle zmieniającymi się oczekiwaniami klientów, a także modyfikacjami lejków sprzedażowych, znalezienie i dotarcie do potencjalnych klientów staje się sporym wyzwaniem. 

Co więcej, trudne staje się samo zdefiniowanie profilu idealnego klienta. Nie jest to oczywiście niemożliwe i istnieją dwa sposoby na określenie idealnych nabywców:

  • Przeprowadzenie dokładnych badań na temat obecnych klientów.
  • Sprawdzenie, kim są klienci Twoich konkurentów.

Warto zdobyć te informacje, bo im więcej marketingowiec wie o swoich potencjalnych klientach, tym łatwiej jest mu korzystać z konkretnych, dobrze ukierunkowanych kanałów komunikacji i promować swoją ofertę.

Samo promowanie produktu lub usługi to proces edukacji odbiorców na temat tego, czym jest dana rzecz i jak działa. Zatem, jeśli chodzi o pozyskanie potencjalnych klientów, marketingowiec musi zastanowić się, jak dotrzeć ze swoim komunikatem do grupy docelowej. 

Istnieje szereg narzędzi, który ułatwia ten proces i nie powinno ich zabraknąć w pracy każdego marketera, który chce generować wartościowe leady B2B.

1. Narzędzie do przeprowadzania ankiet, np. SurveyMonkey (lub Survicate)

SurveyMonkey to narzędzie do tworzenia ankiet, które pomaga gromadzić feedback i opinie wśród obecnych klientów i poprawić relacje pomiędzy nimi a Twoim biznesem. Po zebraniu wystarczającej ilości danych z ankiety marketer może stworzyć profil idealnego klienta i docierać do niego poprzez dostępne kanały komunikacyjne.

SurveyMonkey oferuje bezpłatną wersję  z pewnymi ograniczeniami:

  • 10 pytań
  • maksymalnie 100 respondentów
  • 15 rodzajów pytań
  • Personalizacja motywów i szablonów ankiet

2. Narzędzie do email marketingu — MailChimp (lub Woodpecker)

W oparciu o dane z 2018 r. możemy stwierdzić, że email marketing, przez wielu uważany za przestarzałą formę komunikacji, nadal przynosi świetne efekty (źródło).

Maile jako element strategii zapewne przyniosą efekty również dla Twojego biznesu, jednak zawsze warto to przetestować i sprawdzić, w jaki sposób możesz wykorzystać potencjał tej gałęzi marketingu. W generowaniu leadów na pewno pomoże Ci w tym narzędzia automatyzacji email marketingu takie jak MailChimp.

Z użyciem Mailchimp możesz zrealizować cały proces kampanii marketingowej poprzez zaplanowanie wysyłki prostych maili typu plain-text, wysyłkę kampanii z użyciem maili w HTML lub kampanii typu drip.

MailChimp daje możliwość śledzenia linków generowania raportów, dzięki którym sprawdzisz efektywność każdej kampanii, zmierzysz wysokość przychodów czy liczbę zamówień. 

MailChimp oferuje bezpłatną i niezawodną wersję swojego narzędzia, dzięki któremu spersonalizujesz każdy wysłany email, przeprowadzisz niewielkie kampanie email marketingowe (jednorazowo możesz wysłać do 2000 wiadomości).

Automatyzacja kampanii email marketingowych to tylko jeden ze sposobów na zautomatyzowanie  działań promocyjnych i uczynienie ich bardziej efektywnymi. 

3.  Hunter.io — generuj leady znajdując adresy email Twoich idealnych klientów

Zanim użyjesz Mailchimp do przeprowadzenia kampanii email marketingowej, skorzystaj z  hunter.io. To doskonałe narzędzie, które pomoże Ci znaleźć kontakty do Twoich potencjalnych klientów. Jest to proste narzędzie w postaci rozszerzenia (dostępne dla Chrome i Firefox), które można zainstalować bardzo szybko. 

Niekiedy hunter.io nie wyświetla kompletnych informacji na temat maili w danej firmie, jednak znalezienie chociaż częściowych informacji na temat Twoich potencjalnych klientów jest dobrym początkiem. 

4. SEMrush — zoptymalizuj swoją stronę pod kątem większego ruchu organicznego

SEMrush, w porównaniu np. do innego narzędzia SEO, jakim jest Ahrefs, skupia się bardziej na usprawnieniach strony internetowej. Dzięki niemu możesz szybko zidentyfikować jakiekolwiek problemy na stronie, takie jak uszkodzone linki, nieprawidłowy system zakładek itp. Wprowadzanie stałych poprawek na stronie oraz szybkie naprawianie błędów na pewno zostanie docenione przez Google, które nagrodzi Cię za ciągłą optymalizację strony i poprawi ranking Twojego www. 

SEMrush oferuje tylko płatne wersje (od $83 miesięcznie, jeśli zdecydujesz się na wykupienie rocznego pakietu).

5. CallPage — oddzwaniaj do odwiedzających Twoją stronę i generuj leady

 

Każda osoba odwiedzająca Twoją stronę do potencjalny klient. Dlatego warto przyciągnąć uwagę tych użytkowników i zachęcić ich do kontaktu z Twoją firmą. CallPage oferuje narzędzie typu callback, służące do szybkiego oddzwaniania do każdego, kto wyrazi chęć rozmowy i zostawi swój numer telefonu. A wszystko to dzieje się w 28 sekund lub szybciej.

CallPage jest również świetnym rozwiązaniem dla obsługi klienta — pomaga klientom w szybki i łatwy sposób skontaktować się z Twoimi konsultantami i rozwiązać jakikolwiek problem. A jak pokazują dane HubSpot, możliwość jak najszybszego kontaktu z daną firmą jest dla klientów bardzo ważna i często decyduje o ich przywiązaniu do marki (źródło).

To narzędzie do generowania leadów jest dostępne:

  • W wersji darmowej.
  • W wersji za 187 zł miesięcznie.
  • Lub w wersji Premium za 434 zł miesięcznie.

Tutaj możesz przeczytać więcej o tym, jak działa CallPage.

6. Octoparse — generuj leady pozyskując maile i numery telefonów potencjalnych klientów

Octoparse to narzędzie do tzw. scrapingu stron internetowych, które za pomocą kilku kliknięć pozwala pozyskiwać dane z docelowych stron internetowych.

W zależności od pakietu narzędzie pozwala na ustawienie podstawowych opcji skanowania zawartości prostych stron lub na pobieranie danych z ogromnych agregatorów danych takich jak Yelp.com

Darmowa wersja Octoparse obejmuje prawie wszystkie funkcje poza możliwością zapisywania danych w chmurze. W porównaniu z cenami innych narzędzi do web scrapingu takich jak Mozenda czy  Import.io, Octoparse oferuje bardziej przystępne cenowo płatne wersje (od $19 miesięcznie).

7. Generator tematów HubSpot — generuj leady dzięki tworzeniu ciekawych treści

Generator tematów stworzony przez HubSpot, jak sama nazwa wskazuje, pomaga marketingowcom tworzyć listy pomysłów na nowe treści, aby przyciągać uwagę odbiorców, a potem edukować ich na temat produktów.

Octoparse również można uznać za generator tematów i źródło inspiracji. Narzędzie można wykorzystać do zebrania z wyszukiwarki Google wyników wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych i zainspirować się hasłami, które najczęściej wyszukują użytkownicy.

8. Szablony postów na bloga, dzięki którym stworzysz świetne wpisy

Korzystanie z szablonów to świetny sposób na oszczędzenie czasu nie tylko dla startupu czy małej firmy z ograniczonym budżetem. Tego typu rozwiązania poprawiają również produktywność dużych zespołów, którym wydaje się, że stworzyły już content każdego rodzaju i brak im inspiracji.

Świetne i przydatne szablony oferuje HubSpot, można je znaleźć pod tym linkiem.

9. Visual Website Optimizer — prowadź testy A/B i poprawiaj konwersję w generowaniu leadów

Visual Website Optimizer to łatwe w użyciu i elastyczne narzędzie, które pozwala na tworzenie testów A/B za pomocą kilku kliknięć. VWO pozwala na przeprowadzanie testów na każdym etapie lejka marketingowego i sprzedażowego i wybieranie najlepszych możliwych rozwiązań.

Które z wymienionych w tym tekście narzędzi do lead generation wypróbujesz? “Ach, gdyby tylko istniało jedno, skuteczne narzędzie do generowania leadów”. Tak pewnie myślałeś, zanim skończyłeś oczytać ten artykuł.

To zrozumiałe — lead generation to trudna sztuka. Co więcej, niemożliwe jest przetestowanie i wykorzystanie wszystkich narzędzi dostępnych na rynku.

Ale celem tego artykułu nie było przekonanie Cię do korzystania z wszystkich tych narzędzi do lead generation. Przeanalizuj swoje cele biznesowe, zastanów się nad tym, co Ty i Twoja firma chcecie osiągnąć, i zdecyduj które rozwiązanie Ci w tym pomoże.

Jeśli szukasz  sprawdzonych sposobów na generowanie leadów, umów się na bezpłatną konsultację z ekspertem z naszego zespołu lub wypróbuj CallPage już teraz! CallPage to proste i intuicyjne narzędzie, które pomoże Ci generować więcej kontaktów do potencjalnych klientów. Wypróbuj CallPage za darmo.

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 7 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 7 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • up lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy