Zaloguj sięWypróbuj za darmo

PL

CallPage - Generuj więcej rozmów sprzedażowych i leadów z Twojej strony.

Generuj więcej rozmów sprzedażowych i leadów z Twojej strony.

Inicjuj rozmowy sprzedażowe z odwiedzającymi Twoją stronę, proponując im natychmiastowe połączenie poprzez callback. Domykaj więcej transakcji. Szybciej niż dotychczas.

Dowiedz się więcej

7 błędów optymalizacji konwersji, które zabijają Twoją sprzedaż

Autor: Bogdan Tyskyy | Opuplikowano: 29.01.2020 | Czas czytania: 7m

To normalne, że kiedy myślimy o marketingu, skupiamy naszą uwagę na kampaniach, strategiach komunikacji w social mediach czy tworzeniu ebooków. A mimo to 80% z nas wciąż popełnia proste do wyeliminowania błędy dotyczące optymalizacji współczynnika konwersji.I nie jest to do końca czyjakolwiek wina. Trendy przecież ciągle się zmieniają. Ale jeśli naprawdę chcesz wykorzystać pełen potencjał optymalizacji współczynnika konwersji, zostawiam Cię z listą pewnych błędami, które musisz natychmiast naprawić. Wiesz co masz robić.

Błąd optymalizacji konwersji #1: Nie masz celów

Zdefiniowałeś strategię SEO, pomyślałeś o social mediach społecznościowych, o kampaniach reklamowych, ale nie masz planu na to, co zrobić, gdy będziesz musiał zoptymalizować stronę, która ma zbierać informacje na temat Twoich potencjalnych klientów. Chodzi mi o to, że ważne jest, aby wcześniej udokumentować tę strategię, spisać plany, a na przykład niektóre testy A/B są bez wątpienia jej istotną częścią. Zdefiniuj: 

  • Co zamierzasz zrobić.
  • Jak wpłynie to na działania firmy.
  • Jakim elementom strony poświęcisz uwagę (strona produktu, menu, strona główna).
  • Kiedy (w jakim czasie trwania projektu).
  • Gdzie (w których stronach, może nie chcesz tego robić na wszystkich stronach produktu).
  • Dlaczego (hipoteza do opracowania).

Idealny plan optymalizacji musi obejmować różne działania, które należy podjąć, aby osiągnąć optymalny współczynnik konwersji, jak również cel biznesowy, jego hierarchię ważności oraz to, jak łatwo lub trudno będzie przeprowadzić te działania.

Po wdrożeniu strategii ważne jest również udokumentowanie wyników każdego z A/B testów, jak również związanych z nimi procesów optymalizacyjnych. Pomoże Ci to lepiej zrozumieć, co działa, a także lepiej zarządzać zasobami.

Błąd optymalizacji konwersji #2: Nie oceniasz źródeł ruchu

Kolejnym błędem, który popełnia większość firm, jest brak oceny źródeł ruchu. Istnieje wiele kampanii, które mogą działać, ale istnieje tylko kilka platform, które przesyłają ruch i potencjalnych klientów.

Brak oceny źródeł ruchu prowadzi do niezrozumienia intencji użytkownika i do tworzenia komunikacji niedostosowanej do grupy docelowej. A to wpływa zarówno na sposób postrzegania marki, jak i na sposób interakcji. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć, skąd przychodzą osoby odwiedzające Twoją stronę, ponieważ pomoże Ci to ocenić, czego użytkownicy oczekują na stronie docelowej, a następnie zoptymalizować ją w celu uzyskania wyższych  konwersji.

Ważne jest również, aby wiedzieć, które urządzenia i przeglądarki są najczęściej używane.

Błąd optymalizacji konwersji #3: Nie rozumiesz swoich użytkowników

Jest to prawdopodobnie jeden z największych błędów, jakie firma może popełnić w fazie optymalizacji. Nauka lub określenie, kim są Twoi użytkownicy jest tym, co pomaga Ci zrozumieć każdy etap lejka konwersyjnego, a także jakie potrzeby mają klienci i jak można je zaspokoić za pomocą Twoich produktów lub usług.

Zanim przeprowadzisz kampanię, która doprowadzi do dotarcia na Twoją stronę osoby zorientowaną na konwersję, musisz przewidzieć nastroje użytkowników. I tutaj racjonalizacja danych demograficznych pomaga w znacznie lepszej identyfikacji odbiorców docelowych.

Możemy skierować do nich komunikację biorąc pod uwagę ich wiek, płeć, lokalizację i inne dokładniejsze filtry demograficzne, takie jak profil zawodowy, a także ich zainteresowania lub motywacje zakupowe.

Błąd optymalizacji konwersji #4: Nie analizujesz danych

Ważne jest, aby wszystkie wysiłki optymalizacyjne opierały się na twardych danych. Wyobraźmy sobie na przykład, że optymalizujemy stronę internetową agencji i że tylko 1 na 100 użytkowników przechodzi do podstrony kontakt, co utrudnia generowanie jakichkolwiek leadów.

Narzędzia takie jak Analytics, UsabilityHub, User Testing, Crazy Egg i Hotjar pomagają Ci zrozumieć, jak użytkownicy korzystają ze strony. Wszystkie te rozwiązania dostarczą Ci dane na temat tego, które sekcje na stronie notują najwięcej interakcji, a które są ignorowane, a także wskażą dokładny moment, w którym użytkownicy opuszczają stronę.

Błąd optymalizacji konwersji #5: Nie robisz przerw pomiędzy testamiA/B.

W swoim dążeniu do optymalizacji niektóre osoby popełniają błąd, robiąc wiele testów A/B pod rząd, nie będąc w stanie przeanalizować poprzedniego. Wiele rzeczy zmienia się w krótkim czasie, uniemożliwiając użytkownikom przyzwyczajenie się do tych zmian poprzez naturalne przeglądanie stron. To odbiera Ci możliwość zrozumienia ich zachowania.

Najlepszym sposobem na przeprowadzenie testów A/B jest zmiana jednego elementu i przeanalizowanie, jak ta zmiana wpływa na zaangażowanie użytkowników i konwersje, a następnie,  w razie potrzeby, dokonanie drugiej zmiany. Praktyka ta może pomóc Ci zaoszczędzić czas i zasoby na przyszłe działania optymalizacyjne.

Z drugiej strony, kolejnym popełnianym błędem jest zbyt wczesne zakończenie testu. Ważne jest, aby dać sobie wystarczająco dużo czasu na zebranie jak największej ilości informacji i przeanalizowanie zachowania użytkownika. Zbyt wczesne zakończenie testów może prowadzić do błędnej interpretacji danych i niemożności wyciągnięcia wniosków na ich temat.

Błąd optymalizacji konwersji #6: Nie analizujesz testów A/B na kilku urządzeniach

Może to zabrzmieć dziwnie, ale w rzeczywistości jest wiele firm, które zapominają sprawdzić, jak testy A/B wpływają na nawigację na różnych urządzeniach. Ten błąd może to spowodować, że nie będziemy w stanie zrozumieć, dlaczego zmiana, która wydawała się tak oczywista, nie zadziałała tak, jak tego oczekiwaliśmy.

Wraz z rosnącą liczbą użytkowników mobilnych ważne jest, aby upewnić się, że nasza strona docelowa jest responsywna. Za pomocą narzędzi takich jak Cross Browser Testing możemy to łatwo sprawdzić.

Podsumowując ten punkt: upewnij się, że Twoje landingi nie tylko wyglądają estetycznie na wszystkich urządzeniach, ale także, że ich funkcje pozostają tak samo efektywne, jak przy przeglądaniu ich na ekranach laptopów czy monitorów. 

Błąd optymalizacji konwersji #7: Nie masz strategii komunikacji

Najlepszym sposobem na optymalizację strony pod kątem większej ilości konwersji jest dokładna znajomość potrzeb użytkowników. A najlepiej zrobić to po prostu pytając ich o zdanie. Analiza jakościowa ma zasadnicze znaczenie: im więcej pytamy naszych użytkowników, tym lepiej wiemy, czego szukają.

Czy to poprzez otwarte pytania, formularze z predefiniowanymi odpowiedziami, ankiety czy kampanie emailowe, upewnij się, że komunikacja jest częścią strategii optymalizacji konwersji, o której wspomniałem w pierwszej części.

Nie ma jednego, uniwersalnego sposobu na optymalizację współczynnika konwersji strony internetowej. Musisz zrozumieć użytkowników, eksperymentować, mierzyć swoje działania i znowu  eksperymentować, znajdziesz idealną dla swojej strony kombinację.

Optymalizacja współczynnika konwersji to ciągła praca. Jednak istnieją narzędzia, które mogą ją ułatwić. CallPage pomoże Ci poprawić współczynnik konwersji i nawiązywać natychmiastowe połączenia z osobami odwiedzającymi Twoją stronę. Wypróbuj CallPage za darmo.

Bogdan Tyskyy
Autor: Bogdan Tyskyy
29.01.2020

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 7 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż, ulepsz User Experience

Załóż konto przez GoogleZałóż konto przez e-mail
Kup lub anuluj w dowolnym momencie
Szybka konfiguracja w 5 minut
Plany już od 0 zł / miesiąc
CallPage 2021 | Wszelkie prawa zastrzeżone | Prywatność | Warunki | Bezpieczeństwo | +48 22 164 78 09 | +48 22 164 78 15

Produkt

CallPage 2021 | Wszelkie prawa zastrzeżone | Prywatność | Warunki | Bezpieczeństwo | +48 22 164 78 09 | +48 22 164 78 15