Explore otherproducts
5 min

5 narzędzi do generowania leadów na stronie, które powinieneś przetestować w 2022 roku

Narzędzia do generowania leadów na stronie (z ang. on-page lead generation tools) to narzędzia, które firmy wykorzystują do poprawy współczynnika konwersji na stronie internetowej. Innymi słowy, narzędzia te służą do konwersji większej liczby anonimowych użytkowników strony internetowej w rzeczywiste leady.

Wioleta Szybowska
22.06.2022 |

W przeciwieństwie do narzędzi do generowania leadów inbound i outbound, narzędzia typu on-page nie pomogą Ci w dotarciu do nowych odbiorców. Aby działały, musisz najpierw włożyć trochę wysiłku w działania marketingowe, aby przyciągnąć potencjalnych klientów na swoją stronę internetową. Mimo to, narzędzia do generowania leadów on-page mogą pomóc Ci znacząco zwiększyć liczbę leadów trafiających do Twojego działu sprzedaży – poprzez skłonienie większej liczby osób do pozostawienia Ci swoich danych kontaktowych.

Przedstawiamy naszą listę darmowych i płatnych narzędzi do generowania leadów, które warto przetestować w tym roku:

  1. Sumo
  2. CallPage
  3. Driftrock
  4. Livechat
  5. Qualaro

Sumo

Wersja darmowa lub 39/49 USD za miesiąc   

Na stronie Sumo znajdziemy informację, że to najlepsze darmowe narzędzie do zbierania adresów e-mail. Dzięki Sumo możesz tworzyć proste formularze do zbierania adresów e-maili czy innych danych kontaktowych, a następnie wyświetlać je w wybranych miejscach na swojej stronie internetowej.

Sumo daje Ci możliwość tworzenia kilku różnych typów formularzy. Od klasycznych pop-upów, przez infobary, aż po “maty” które wyświetlają się na całej stronie. Sama edycja formularzy jest dość ograniczona, ale pozwala na tworzenie prostych formularzy dopasowanymi do wyglądu strony.

O ile edycja wyglądu formularzy jest dość podstawowa, o tyle edycja reguł wyświetlania jest znacznie bardziej rozbudowana. Użytkownicy mogą m.in. wybrać, na których stronach formularze powinny być wyświetlane (lub na których nie powinny), jak często odwiedzający powinien widzieć formularz, w jakich krajach lub na jakich urządzeniach formularz powinien być widoczny, a nawet ustawić parametr UTM, który powinien wywoływać pojawienie się pop upu. 

Dodatkową funkcją jest auto-odpowiedź, dzięki której możesz stworzyć automatyczny e-mail, który zostanie wysłany do odwiedzających po wypełnieniu formularza. Jeśli używasz innego narzędzia do e-mail marketingu, możesz zintegrować go z Sumo za pomocą integracji natywnej lub poprzez Zapier.

Instalacja Sumo jest dość prosta, wystarczy dodać specjalny kod instalacyjny. Pamiętaj jedynie, że w wersji darmowej wszystkie formularze będą oznaczone logo Sumo i nie będziesz miał dostępu do wszystkich ustawień reguł wyświetlania.

 

CallPage

Wersja darmowa lub płatna. Pakiety płatne rozpoczynają się od 59 PLN miesięcznie.

CallPage to widget do oddzwaniania, który pozwala odwiedzającym stronę internetową zamówić automatyczny kontakt telefoniczny. Aplikacja automatycznie łączy odpowiedniego konsultanta z potencjalnym nabywcą. Zazwyczaj nawiązanie takiego połączenia zajmuje około 28 sekund. 

Oprócz natychmiastowej prośby o kontakt telefoniczny, odwiedzający mogą również zostawić wiadomość tekstową lub poprosić o rozmowę w wybranym przez siebie terminie. Firma może dodać dowolną liczbę sprzedawców lub konsultantów, a nawet zdefiniować działy, z którymi można się kontaktować.   

Wygląd widgetu kontaktowego można spersonalizować, aby dopasować go do wyglądu witryny. To samo dotyczy wyglądu pop upów, w których użytkownicy mogą zmieniać tło, dostosowywać kolory oraz dodawać tekst lub grafikę (np. logo).  

CallPage oferuje również kilka fajnych funkcji, takich jak automatyczne powiadomienia SMS po połączeniu lub pola niestandardowe, które pozwalają na zbieranie nie tylko numerów telefonów, ale także wszelkie innych danych kontaktowych. CallPage pozwala również na tworzenie zaawansowanych regułów scoringowych, dzięki którym użytkownicy mogą decydować, gdzie i komu powinno być wyświetlane okienko oddzwaniania. 

Generowanie leadów z CallPage jest łatwe, a instalacja widgetu jest bardzo prosta i wymaga jedynie dodania kodu instalacyjnego do witryny za pomocą wtyczki lub Google Tag Managera.  CallPage oferuje również całkiem sporo integracji i jest połączony z Zapier, można go więc zintegrować z dowolnym narzędziem sprzedażowym czy marketingowym. 

CallPage jest dostępny w trzech podstawowych planach cenowych, które różnią się głównie limited połączeń, które firma może wygenerować. Wersja darmowa pozwala na otrzymanie 15 połączeń w ciągu miesiąca.  

 

Driftrock

Ceny pakietów zaczynają się od 149 USD miesięcznie. Brak wersji bezpłatnej. 

Driftrock oferuje cały wybór narzędzi do generowania leadów. W ramach jednego rozwiązania otrzymujesz narzędzie do tworzenia formularzy do zbierania leadów (banery, pop upy, formularze typu inline), jak również całych stron docelowych. 

Jednak najbardziej imponujące jest to, że możesz generować leady z zewnętrznych źródeł, takich jak Facebook, Google, LinkedIn i TikTok. Driftrock pozwala również na pozyskiwanie leadów z czatów.

Driftrock można zintegrować z dowolnym narzędziem CRM lub Marketing Automation, aby mieć pewność, że wszystkie leady są przechowywane w jednej bazie danych. Rozwiązanie zapewnia również automatyczną walidację leadów, dzięki czemu użytkownik może zdecydować, jakie parametry powinny spełniać leady, zanim zostaną przesłane do CRM. Rozwiązanie oferuje również dość bogate opcje analizy i śledzenia. Pulpit nawigacyjny pozwala również na tworzenie raportów które ułatwią analizowanie takich wskaźników jak KPI poszczególnych kampanii, koszty pozyskania leadów czy innych.

Driftrock nie oferuje darmowej wersji, ale możesz zacząć od bezpłatnej wersji próbnej, zanim zdecydujesz się na wersję płatną. 

 

Livechat

Cena: Od 16 USD za agenta. Brak wersji bezpłatnej.

Livechat jest jednym z najpopularniejszych narzędzi chat na rynku. Podobnie jak inne narzędzia do chatów, jest on głównie wykorzystywany w obsłudze klienta jako dodatkowa opcja kontaktu. Obecnie czat jest najwygodniejszą, a przez to preferowaną formą kontaktu między firmą a jej obecnymi klientami. Jednak w niektórych przypadkach czat może pomóc również w generowaniu leadów.  

Livechat oferuje wszystkie funkcje typowych narzędzi do czatu. Użytkownicy mogą spersonalizować wygląd okna czatu, a także przygotować wiadomości powitalne, aby zachęcić odwiedzających do zrobienia pierwszego kroku. Dzięki regułom wyświetlania użytkownicy mogą decydować, kiedy i komu ma być wyświetlany czat oraz jaka ma być wiadomość powitalna na danej podstronie. 

Livechat oferuje ponad 200 integracji, a proces instalacji jest dość prosty. Nie ma wersji darmowej, ale Livechat oferuje na początek 14-dniowy bezpłatny okres próbny. 

Qualaro

Cena zaczyna się od 80 USD za miesiąc

Qualaroo to zautomatyzowane rozwiązanie do tworzenie prostych ankiet, które jest wykorzystywane do zbierania opinii od użytkowników lub klientów. Jednak przy odpowiednim wykorzystaniu może ono być całkiem fajnym narzędziem do angażowania odwiedzających Twoją stronę i zbierania ich danych kontaktowych.

Dzięki Qualaroo możesz dotrzeć z dedykowaną ankietą do odwiedzających stronę dokładnie w momencie, w którym przeglądają oni konkretny produkt lub stronę (np. z cennikiem). Jeśli wiadomość powitalna będzie zachęcająca, istnieje szansa, że odpowiedzą. Po przeprowadzeniu ankiety będziesz miał więcej informacji na temat ich intencji zakupowych i potrzeb. A jeśli zaoferujesz im coś w zamian (np. zniżkę), być może zostawią Ci swoje dane kontaktowe. Jeśli nie, to przynajmniej uzyskasz informację o potrzebach osób odwiedzających Twoją witrynę. 

Qualaroo oferuje również proste formularze do generowania leadów, na wypadek gdybyś chciał pozostać przy standardowych metodach pozyskiwania kontaktów. Qualaroo oferuje integrację z najpopularniejszymi narzędziami marketingowymi i sprzedażowymi, takimi jak SalesForce, Mailchimp i Hubspot.   

Ceny zależą od ruchu na stronie i zaczynają się od 80 dolarów miesięcznie. Można również przetestować go przez 15 dni za darmo. 

 

Podsumowanie

Najprawdopodobniej prowadzisz różne kampanie reklamowe, tworzysz treści i inwestujesz w SEO swojej witryny. Wszystko po to, aby więcej potencjalnych klientów odwiedziło Twoją stronę.  Ale nawet jeśli przyciągniesz potencjalnych klientów na swoją stronę, nie masz pewności, że zostawią Ci oni swoje dane kontaktowe. I tu właśnie z pomocą przychodzą narzędzia typu on-page lead generation. Dzięki nim możesz poprawić współczynnik konwersji na swojej stronie, a co za tym idzie, wygenerować więcej leadów.

Życzymy wam udanych testów i jak największej ilości leadów 🙂 

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 7 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 7 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • up lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy