Zaloguj sięWypróbuj za darmo

PL

CallPage - Generuj więcej rozmów sprzedażowych i leadów z Twojej strony.

Generuj więcej rozmów sprzedażowych i leadów z Twojej strony.

Inicjuj rozmowy sprzedażowe z odwiedzającymi Twoją stronę, proponując im natychmiastowe połączenie poprzez callback. Domykaj więcej transakcji. Szybciej niż dotychczas.

Dowiedz się więcej

11 powodów dlaczego warto nagrywać podcast w B2B

Autor: Margo Ovsiienko | Opuplikowano: 21.08.2018 | Czas czytania: 8m

Jeśli odpowiadasz za strategię marketingową w swojej firmie, wiesz jak niełatwym zadaniem jest tworzenie unikalnych treści. Twoi konkurenci również piszą artykuły, nagrywają wideo oraz projektują infografiki. To sprawia, że coraz ciężej jest zwrócić uwagę potencjalnych klientów, szczególnie w branży B2B.

11 Powodów na Podcast dla B2B

  1. Z podcastem się wyróżnisz.
  2. Marka eksperta i zaufanie.
  3. Podcast – to treść na wagę złota.
  4. Goście podcastu dzielą się zasięgami.
  5. Z podcastem nawiążesz kontakty.
  6. Podcast może na siebie zarobić.
  7. Podcast jako idealne narzędzie do recyclingu treści.
  8. Transkrypt z podcastu wzmocni SEO.
  9. Skuteczność podcastu możesz zmierzyć.
  10. Podcast w ruchu.
  11. Podcast – to pierwszy kontakt.

Warto zatem wybrać jeszcze mało popularne medium, które pomoże Ci zyskać przewagę nad konkurencją w marketingu treści. Taką formą jest podcast (audycje dostępne online w postaci odcinków audio).

Postanowiliśmy przedstawić Ci 11 powodów dlaczego warto nagrywać podcast w branży B2B.

#1 Z podcastem się wyróżnisz

W dobie, gdzie każdy walczy o uwagę odbiorców, jedynym wyjściem jest szukanie niestandardowych, jeszcze mało popularnych sposobów produkcji treści i jej dalszej dystrybucji (promocji).

“Niebieskim oceanem” dla marketerów jest podcast. Ta jeszcze mało popularna forma treści potrafi zbudować zaufanie nie tylko zwykłych konsumentów, lecz także dotrzeć do osób decyzyjnych w firmach.

#2 Marka eksperta i zaufanie


Jedną z ważnych zalet podcastu jako medium jest możliwość budowania wizerunku eksperta. Dostarczając unikalnych treści, które pomagają Twoim słuchaczom podwyższać swoje zawodowe kompetencje i stawać się lepszymi specjalistami, edukujesz oraz budujesz zaufanie.

Jeżeli działasz w branży B2B zaufanie osób decyzyjnych w sprawie zakupu Twojego produktu jest niezbędne, aby zamknąć sprzedaż.

#3 Podcast – to treść na wagę złota

Przy tworzeniu treści należy pamiętać przede wszystkim o tym, że coraz częściej w cenie jest unikalna treść wysokiej jakości.

Podcast można prowadzić na kilka sposobów: nagrywając odcinki solowe lub zapraszając gościa. W każdym z nich dostarczasz unikalnych treści, które wcześniej nie były nigdzie udostępnione.

To nie jest w kółko przepisywany artykuł: “10 sposobów na klienta…” To są realne doświadczenia ekspertów, którymi się dzielą w swobodnej atmosferze. Są to najczęściej dłuższe treści, które dogłębnie analizują temat.


#4 Goście podcastu dzielą się zasięgami

Zapraszając gości do podcastu wzmacniasz swój autorytet. Gości, którzy również mają zasięg – listę mailingową, dużą społeczność na social mediach czy po prostu cieszą się zaufaniem w swojej niszy oraz pomogą Ci w promocji.

#5 Z podcastem nawiążesz kontakty

Eksperci lubią być zapraszani do wywiadów… bo budują swoją markę eksperta 🙂 Zapraszając ich do swoich audycji podcastowych okazujesz zaufanie. Zwykle zaczynasz od osób mniej rozpoznawalnych.

Następnie kiedy Twój podcast jest bardziej rozpoznawalny, zapraszasz “same gwiazdy” ze swojej niszy.

#6 Podcast może na siebie zarobić

Decydując się na prowadzenie firmowego podcastu, akceptujesz koszty z nim związane. Logiczne więc jest, że w przypadku firmy środki zainwestowane w content marketing muszą naturalnie się zwrócić w postaci nowych, płacących klientów. Jest to możliwe z dobrze przemyślanym lejkiem zakupowym.

#7 Podcast jako idealne narzędzie do recyclingu treści

Treść audio z podcastu można przerobić na inne formaty – napisać artykuł na jego temat, gdzie można opisać główne punkty, które są w nim poruszane. Dzięki temu, że podcast jest umieszczany na stronie, można w ten sposób śledzić zachowania użytkowników.

W treści audio stworzysz pdf – streszczenie odcinka, sam wywiad możesz również nagrać i przerobić w wideocast, możliwy jest też transkrypt.

#8 Transkrypt z podcastu wzmocni SEO

Transkrybując treść audio, czyli spisując ją i umieszczając na stronie, poszerzysz zawartość artykułu. A to oznacza lepsze pozycjonowanie w Google.

Takie treści są w stanie przyciągnąć o wiele więcej ruchu na stronę, niż nudne elaboraty na temat content marketingu w firmie.

To oczywiście nie oznacza, że elaboraty nie są czytane, tylko, że musisz złapać znudzonych speców na haczyk i dostarczyć szybką nagrodę, dzięki temu masz szansę, że wezmą się za czytanie artykułu na 1500 znaków na blogu i zapiszą się na newsletter. 🙂

#9 Skuteczność podcastu możesz zmierzyć

Twój użytkownik musi wcześniej trafić na stronę i podać swój adres email, aby pozostawić ślad w CRM, czy systemie do automatyzacji marketingu. Możesz w kilka kliknięć sprawdzić jakie strony użytkownik odwiedził wcześniej, oraz to czy jest regularnym słuchaczem Twojej audycji podcastowej.

Po wdrożeniu takiego systemu na stronę, możesz mieć pewność, że podsumowując skuteczność działań content marketingowych, jesteś w stanie sprawdzić jak podcast przełożył się na konwersje. Chcesz wiedzieć więcej o tym? Jasne! Wyłożę kawę na ławę już 28 sierpnia, gdzie dowiesz się m.in. o monetyzacji podcastu. 

#10 Podcast w ruchu

Słuchać podcastów można stojąc w korku, dojeżdżając do pracy, idąc na przerwę obiadową czy uprawiając sport. Profesjonaliści nie lubią tracić czasu, lecz chcą spędzać go produktywnie. Podcast sprosta tej potrzebie.

#11 Podcast – to pierwszy kontakt

Takie treści mają za zadanie przyciągnąć uwagę internautów, którzy zostaną najpierw odwiedzającymi strony, później leadami, gdzie ostatecznie stają się płacącymi klientami.

Żeby jednak móc zatrzymać użytkownika na dłużej warto rozbudować system “podgrzewania” leadów (lead nurturing) i oferować im więcej treści z większą wartością dodaną, na przykład, dłuższe wideo czy studia przypadku.

Podsumowując, musisz mieć plan na to, jak sprytnie zainteresować słuchaczy czymś więcej – case study lub demo. Jeśli chcesz dowiedzieć się, o tym jak zaplanować, wypuścić firmowy podcast, zapisz się na DARMOWY webinar, który poprowadzę już 28 sierpnia.

Dowiesz się również jak monetyzować swoja firmową audycję.

Konwertuj ruch pojawiający się na stronie dzięki działaniom promocyjnym. Korzystając z CallPage zaproponuj użytkownikom natychmiastową rozmowę z konsultantem. Zamów spersonalizowaną prezentację lub przetestuj nasze narzędzie za darmo przez 7 dni!

Margo Ovsiienko
Autor: Margo Ovsiienko
21.08.2018

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 7 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż, ulepsz User Experience

Załóż konto przez GoogleZałóż konto przez e-mail
Kup lub anuluj w dowolnym momencie
Szybka konfiguracja w 5 minut
Plany już od 0 zł / miesiąc
CallPage 2021 | Wszelkie prawa zastrzeżone | Prywatność | Warunki | Bezpieczeństwo | +48 22 164 78 09 | +48 22 164 78 15

Produkt

CallPage 2021 | Wszelkie prawa zastrzeżone | Prywatność | Warunki | Bezpieczeństwo | +48 22 164 78 09 | +48 22 164 78 15